User Tag List

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 41 to 80 of 80

Thread: [VR] Half-Life: Alyx

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    743 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Zebby View Post
    Ik denk dat continuous met de analoge stick toch de fijnste manier blijft, maar heb het nog nooit ervaren. Teleporten lijkt me dus kansloos voor de ervaring.
    Dat ligt helemaal aan de game. In Robo Recall is teleporting echt een (heel goed) onderdeel van de gameplay, er zijn zelfs enemies die teleporteren. Waar ik het vaker fout zie gaan is juist games die het allemaal ondersteunen. Ben benieuwd hoe Valve dat gaat aanvliegen.

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Dit hoor ik altijd. Eigenlijk alleen maar van mensen die nooit een VR game gespeeld hebben, of die enkel een mobiel op hun gezicht hebben gehad. Het beleven van een VR set is compleet anders, het hebben al helemaal (simpelweg omdat sommige games in een "demo"-setting lastig goed te spelen zijn).

Volwaardige dedicated VR games zijn er inderdaad niet veel (maar ze zijn er zeker wel). Er zijn ook wel echt hele goede porten. Ik speel Dirt Rally, Elite Dangerous en Fallout 4 liever eigenlijk alleen nog maar in VR. En dat zou ik echt niet doen om een gimmick.
    Dit inderdaad. Word ook wel een beetje vervelend elke keer te moeten uitleggen dat het wel meer is dan een gimmick. (Nintendo Switch comes to mind - draagbaar gamen is slechts een gimmick..zo kan ik het ook)

Hoe je VR het beste kan zien: Een console in het tweede of derde jaar sinds release, een store vol games, demo's, ervaringen en een paar ports, plus enkele top notch AAA exclusives die je nergens anders kan spelen of op een andere manier.

Stel ik koop een Xbox One. Wil ik dan geen PS4 meer (zodat ik Uncharted mis, Last of Us, Spider-Man) nee, het is gewoon een kwestie van en/en als gamen je hobby is.
    Last edited by RPGer; 22nd November 2019 at 14:02.
    Ik kan niet wachten

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: macc-murphy Steam ID: macc
    Quote Originally Posted by Exclusive View Post
    Bij mij leverde lopen mbv een analoge stick al staand een stuk meer misselijkheid op dan domweg teleporteren. Zal deels ook gewenning zijn maar volgens mij wordt de misselijkheid voornamelijk veroorzaakt door de verschillende snelheden en richtingen van bewegen waar je bij teleporteren geen last van hebt.
    Het verschilt wel per game vind ik. Bij Blade & Sorcery had ik er een beetje last van, maar dat is ook wel echt een early access titel. Maar bij Fallout 4 VR had ik er totaal geen last van (erg goede VR titel). Dus het hangt gewoon af van hoe goed het is geimplementeerd denk ik.

Zoals rpger zei is Robo Recall wel echt een topgame met teleporting. Dus dat is zeker niet alleen maar slecht.

Edit: De game krijgt ook nog een 3e movement optie, shifting. Misschien wel fijner dan teleporten mocht je ziek worden van analoog:

Last edited by macc; 22nd November 2019 at 17:27.

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    184 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Waarom geen Half Life in een rally auto? Probleem opgelost!

VR Gunslinger Pfipfo's Avatar
    Mentioned
    67 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Pfipfo
    More Half-Life: Alyx Info Coming At The Game Awards On December 12

After today’s reveal and subsequent info-dump of Half-Life: Alyx content, Geoff Keighley announced that there’s more to come at The Game Awards ceremony, scheduled to take place early next month on December 12.

Valve revealed Half-Life: Alyx yesterday after much speculation and a long-awaited confirmation earlier in the week. The game places you in the shoes of Alyx Vance from Half-Life 2 and serves as a prequel, set between the events of Half-Life 1 and 2.

The game was built from the ground-up for VR and won’t be coming to traditional PC displays. However, it will work with any SteamVR headset with motion controllers, granted you have a computer that meets the minimum requirements as well.

We got a beautiful and exhilarating first look at the game in the reveal trailer yesterday. We’ve also covered a bunch of other new details on the game, including support for ‘community built environments‘, the locomotion options available, and some of the exclusive optional interactions that are only available with Valve Index controllers.

However, it won’t be long before we get even more details, and hopefully some more footage, of Half-Life: Alyx. On Twitter yesterday, Geoff Keighley wrote, “Stay tuned to #TheGameAwards on December 12 for more on Half-Life: Alyx, and lots more to tell in 2020!”

Fingers crossed that we get another trailer or a proper look at some gameplay at The Game Awards. It won’t be the only VR component of the night though – The Game Awards will also feature a Best VR/AR Game category, for which Beat Saber, Blood & Truth, Asgard’s Wrath and more are nominated this year.

You pre-purchase Half-Life: Alyx on Steam, however Valve Index owners (or owners of Valve Index controllers) will receive the game for free when it releases in March 2020.
    bron

Half-Life: Alyx VR Trailer Reaction
    Last edited by Pfipfo; 22nd November 2019 at 22:38.
    Je leest het nieuws hier als laatste op liquidbunny.nl

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Member Eufonie's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oprechte vraag; in hoeverre is het feitelijk mogelijk om van een VR-spel later een PC versie uit te brengen? Natuurlijk, je verliest veel sfeer of attributen die met VR-gaming mee zullen komen, maar is het mogelijkheid?

Ik krijg overigens wel weer zin om - voor de zoveelste keer - de Half-Life serie weer eens te spelen. VR-gaming heeft voor mij geen interesse, dus wat dat betreft zal ik spel (helaas) links laten liggen. Wel interessant om de wereld van tussen Half-Life en Half-Life 2 mee te kunnen maken : )
    Last edited by Eufonie; 24th November 2019 at 13:55.

Would you kindly? Exclusive's Avatar
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Exclusive50 PSN ID: Exclusive50 Steam ID: RUZ3-Exclusive
    Quote Originally Posted by Eufonie View Post
    Oprechte vraag; in hoeverre is het feitelijk mogelijk om van een VR-spel later een PC versie uit te brengen? Natuurlijk, je verliest veel sfeer of attributen die met VR-gaming mee zullen komen, maar is het mogelijkheid?
    Hangt af van de game. Wat betreft deze game hebben de ontwikkelaars aangegeven dat ze de game vanaf het begin af aan voor VR hebben gemaakt. Daarbij hebben ze gedurende het proces een aantal keer gekeken of er ook een non-VR versie zou kunnen komen maar hebben ze besloten dat dit niet (goed genoeg) zou werken dus doen ze dat niet.

Neemt niet weg dat er ongetwijfeld modders zullen zijn die het gaan proberen.

Member Eufonie's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Exclusive View Post
    Hangt af van de game. Wat betreft deze game hebben de ontwikkelaars aangegeven dat ze de game vanaf het begin af aan voor VR hebben gemaakt. Daarbij hebben ze gedurende het proces een aantal keer gekeken of er ook een non-VR versie zou kunnen komen maar hebben ze besloten dat dit niet (goed genoeg) zou werken dus doen ze dat niet.

Neemt niet weg dat er ongetwijfeld modders zullen zijn die het gaan proberen.
    Helemaal duidelijk!

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Eufonie View Post
    Ze gaan daar op in in het interview wat in de startpost staat met Geoff Knightly. Volgens hun is het niet mogelijk, aangezien de game van de ground up voor VR is ontwikkeld. Dus alle interactie is gebaseerd op hoe je met VR controllers dingen grijpt. Dat is echt totaal anders dan met je muis/tobo. Dat zal dus een soort redesign van omgevingen vereisen. Ik weet wel zeker dat Valve dat niet gaat doen. Nu komt binnenkort wel de Source 2 mod tool uit. Dus ben er vrij zeker van dat modders een non-VR versie zullen proberen te maken. Maarja zoiets hoef je ook niet te verwachten eerder dan enkele jaren.

Ik krijg overigens wel weer zin om - voor de zoveelste keer - de Half-Life serie weer eens te spelen. VR-gaming heeft voor mij geen interesse, dus wat dat betreft zal ik spel (helaas) links laten liggen. Wel interessant om de wereld van tussen Half-Life en Half-Life 2 mee te kunnen maken : )
    Heb je het al eens geprobeerd? Ik snap dat mensen nog sceptisch zijn, maar het is zonde om zoiets te dismissen zonder geprobeerd te hebben.

Edit: Wat exclusive dus zegt.

SNAFU? Masemium's Avatar
    Mentioned
    88 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    Tsja, die "probeer gewoon VR!" aanbevelingen lezen een beetje hetzelfde als "ga gewoon naar de sportschool!" bij een depressie of breakup GF of whatever.

Afgezien dat ik het na ~10 jaar wel een stevig gevalletje too little too late vind, ben ik ook altijd een groot voorstander van "het originele team", aka: er worden aan de lopende band films, series en games ge-reboot, maar de mannetjes achter het originele product zijn meestal al lang en breed vertrokken, en zij brachten de juiste magie in het ding dat ons deed verliefd worden.

En daarnaast:

1) Ik heb al enkele jaren het plan om gaming af te bouwen. Ik word langzaam ook een daggie ouder, en ik wil juist minder schermen voor m'n snoet, niet ng een device dat helemaal tegen je ogen geplakt zit.

2) Om die reden wil ik kappen met consoles kopen, en daar vallen VR headsets ook onder. Het wordt er allemaal niet goedkoper op.

3) Ik heb wagenziekte en een lichte vorm van motion sickness. Mijn brein/ogen/lichaam/geest zijn de afgelopen jaren al hier en daar fucked als ik per abuis iets te lang door ga met gamen 's avonds. Leuk zo'n 500+ VR setje. Komt het kots emmertje er gratis bij? Ja, proberen, proberen. Ik heb geen interesse om aan VR te "leren wennen".

4) Ik zit al te veel alleen binnen (wel bewuste eigen keuze), en zeg ik altijd: "Als ik m'n voordeur dicht trek, dan zoekt iedereen het maar lekker uit!". Dus ik moet nu niet alleen een halve kluizenaar zijn, maar mij k nog eens verstoppen in een VR world? (ok ok het verschil met 24/7 gamen is nihil, maar denk even aan The Matrix of iets als Sword Art Online.)

5) Ja, Half-Life is vet, maar uiteindelijk heeft deeltje 1 wel een betere setting dan 2. Ok smaken verschillen enzo, maar survivelen in spooky underground facilities > scifi War of the World mumbo jumbo all heil the Combine.

6) De personages gaan anders/opnieuw neergezet worden. Dit is allemaal prima, er zijn ondertussen ook enkele VA's niet meer onder ons. Ook het gegeven dat je nu Alyx bent maakt dit meer een spinoff dan proper HL.

7) Mijn ultieme mening dat Valve in die afgelopen 10 jaar niet zo angstig had moeten doen en gewoon die Episode 3 naar Laidlaw's script in elkaar moeten flansen, en dan was het misschien geen 10/10 FPS GotY geworden, dan hadden we wel gewoon officieel de conclusie op HL.

Verder zie ik dit gewoon als een product wat hierom niet voor mij is en dat is heul niet erg.
    Your mileage may vary.

Member Eufonie's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by macc View Post

Heb je het al eens geprobeerd? Ik snap dat mensen nog sceptisch zijn, maar het is zonde om zoiets te dismissen zonder geprobeerd te hebben.
    Nooit geprobeerd, maar ik heb daar ook oprecht geen interesse in. Ik bedoel dit niet op een cynische of denigrerende manier, maar wel vanuit persoonlijk standpunt. Ik heb mijn hele leven gegamed op een computer met toetsenbord en muis en nooit op een ander medium. Voor mij voelt dat vertrouwd en prima, en nu ik toch minder games speel n weinig interesse heb in een andere manier van gamen (losstaand natuurlijk van de potentie die VR-gaming heeft of kan hebben) zie ik simpelweg geen reden om aan een volledig nieuw medium te beginnen dat momenteel a). n spel lijkt te hebben waar ik technisch interesse in heb (namelijk omdat ik Half-Life simpelweg een goede serie vind) en b). toch een (al dan niet voor mij) flinke hoeveelheid financieel in moet investeren. Simpelweg, voor mijzelf zie ik er geen reden of interesse voor.

Wat dat betreft heb ik ook weinig met het per definitie neersabelen van VR-gaming op zichzelf, maar voor mij blijft het feit wel dat ik zelf geen interesse in de spelvorm heb.
    Last edited by Eufonie; 24th November 2019 at 15:40.

Member Eufonie's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Masemium View Post

5) Ja, Half-Life is vet, maar uiteindelijk heeft deeltje 1 wel een betere setting dan 2. Ok smaken verschillen enzo, maar survivelen in spooky underground facilities > scifi War of the World mumbo jumbo all heil the Combine.

6) De personages gaan anders/opnieuw neergezet worden. Dit is allemaal prima, er zijn ondertussen ook enkele VA's niet meer onder ons. Ook het gegeven dat je nu Alyx bent maakt dit meer een spinoff dan proper HL.

7) Mijn ultieme mening dat Valve in die afgelopen 10 jaar niet zo angstig had moeten doen en gewoon die Episode 3 naar Laidlaw's script in elkaar moeten flansen, en dan was het misschien geen 10/10 FPS GotY geworden, dan hadden we wel gewoon officieel de conclusie op HL.
    Zowel Half-Life 1 als Half-Life 2 hebben hun eigen unieke sfeer wel vind ik en het verhaal en de wereld is voor mij altijd intrigerend en interessant gebleven. Daarmee kom ik ook uit op jouw laatste punt; hetgeen Laidlaw op papier gezet had betreffende de conclusie van de Half-Life 2 serie had mijns inziens wel enorme potentie voor een zeer sterke conclusie. Voor mij had het overigens ook absoluut geen hypermodern of technologisch vooruitstrevend product hoeven zijn (zoals waar Valve nu natuurlijk wel fel op focust) maar de conclusie van de serie voorafgaand aanbieden aan een prequel van de serie zou inderdaad toch echt wel ook mijn voorkeur gehad hebben.
    Last edited by Eufonie; 24th November 2019 at 15:41.

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Overigens was die Mark Laidlaw een "advisor" voor deze game. Erik Wolpaw en nog iemand zijn de huidige schrijvers. Dat is volgens mij ook een oud gediende (was betrokken bij de episodes). Bron: dat Valve news network filmpje.

Member Eufonie's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Overigens was die Mark Laidlaw een "advisor" voor deze game. Erik Wolpaw en nog iemand zijn de huidige schrijvers. Dat is volgens mij ook een oud gediende (was betrokken bij de episodes). Bron: dat Valve news network filmpje.
    Tof dat hij wel weer betrokken is!

Senior Member xirow's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wat ik in de video die macc hierboven plaatste ook wel interessant vind, is het feit dat Valve blijkbaar aanraadt om Episode Two gespeeld te hebben voordat je aan Half-Life: Alyx begint. Een prequel haalt natuurlijk altijd een groot deel van zijn waarde uit het gegeven dat je de toekomst kent, maar ik vraag me toch af of hier niet meer achter zit. De video heeft het over tijdreizen. Dat geloof ik niet echt. Misschien heeft het iets te maken met de relatie tussen Alyx, Eli Vance en de G-man, die in EP2 kort wordt aangestipt.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1160 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Masemium View Post
    Tsja, die "probeer gewoon VR!" aanbevelingen lezen een beetje hetzelfde als "ga gewoon naar de sportschool!" bij een depressie of breakup GF of whatever.
    En voor mij is het afshrijven van VR hetzelfde als zeggen dat je geen enkele vis lust omdat je kibbeling niet lekker vindt. Ik hoop dat je snapt dat als pro-VRers zeggen dat je VR moet proberen, ze vooral reageren op het afschrijven van de techniek zelf als gimmick of "niet boeiend" op basis van een idee. Er zijn echt zat redenen waarom je niet aan VR zou willen, dat zal niemand hier ontkennen. Ik snap de analoog niet zo met het zeggen van "ga naar de sportschool" bij een depressie, die komt wel erg hard over. Het is voor zover ik weet nog steeds gewoon een apparaat op je hoofd zetten. En je mag het idee dan wel niets vinden, maar de ervaring zelf heb je dan toch weinig nuttigs over te zeggen?
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    180 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Een van mijn favoriete CSGO/Youtubers die ook ingaat op de trailer en wat additionele informatie die is uitgegeven. Ik ben stiekem best hyped ondertussen. Tijd voor een dakkapel dat ik goed VR kan doen bij mijn pc

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Een van mijn favoriete CSGO/Youtubers die ook ingaat op de trailer en wat additionele informatie die is uitgegeven. Ik ben stiekem best hyped ondertussen. Tijd voor een dakkapel dat ik goed VR kan doen bij mijn pc
    Coole breakdown indd. Ja zo'n schuin dakje kan best riskant zijn met een headsete op je kop.

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by xirow View Post
    Wat ik in de video die macc hierboven plaatste ook wel interessant vind, is het feit dat Valve blijkbaar aanraadt om Episode Two gespeeld te hebben voordat je aan Half-Life: Alyx begint. Een prequel haalt natuurlijk altijd een groot deel van zijn waarde uit het gegeven dat je de toekomst kent, maar ik vraag me toch af of hier niet meer achter zit. De video heeft het over tijdreizen. Dat geloof ik niet echt. Misschien heeft het iets te maken met de relatie tussen Alyx, Eli Vance en de G-man, die in EP2 kort wordt aangestipt.
    (quote in spoilers gezet) Als we video's met story insinuaties gaan bespreken blijf ik liever uit de thread. Wil de ervaring vers beleven zonder verwachtingen. Heel eerlijk is dit me eigenlijk al teveel, waar mijn brein mee aan de haal gaat en ik verwachtingen van krijg

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    180 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Fenix View Post
    (quote in spoilers gezet) Als we video's met story insinuaties gaan bespreken blijf ik liever uit de thread. Wil de ervaring vers beleven zonder verwachtingen. Heel eerlijk is dit me eigenlijk al teveel, waar mijn brein mee aan de haal gaat en ik verwachtingen van krijg
    Ik wil het wel over de inhoud hebben, maar geen probleem om dit in spoilertags te houden natuurlijk.

Dus, @xirow , in het filmpje dat ik postte ging hij er ook even op in. De boodschap van Eli zit ook in de trailer en in ep2, dat moet inderdaad wel aan elkaar gelinked zijn.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ow, ik zag het niet echt als spoilers, behalve voor mensen die EP2 nog niet hebben gespeeld. Maar ik snap dat je de game zoveel mogelijk blanco in wilt gaan, en het gebruik van spoilertags is geen enkele moeite uiteraard.

Ik wil het wel over de inhoud hebben, maar geen probleem om dit in spoilertags te houden natuurlijk.

Dus, @xirow , in het filmpje dat ik postte ging hij er ook even op in. De boodschap van Eli zit ook in de trailer en in ep2, dat moet inderdaad wel aan elkaar gelinked zijn.
    Eli's laatste woorden voor zijn dood n voor dat cliffhanger einde van 12 jaar geleden in de trailer herhalen en er vervolgens in de game niks mee doen, dat lijkt me geen optie voor Valve. Dus ik ben erg benieuwd wat ze daarmee van plan zijn.

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dank voor je begrip xirow. Normaal ben ik minder snel triggered hoor, maar we hebben het over HALF-LIFE

Mentioned
    743 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Laten we eerlijk zijn, als G-Man nu ineens echt voor je snuffert staat..da's wel een nerdgasm momentje.

Destijds op de DK-1 nog wat aangekloot in HL2, en alhoewel dat erg primitief was, was het rondlopen in city 17 wel heul erg indrukwekkend.
    Ik kan niet wachten

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    was het rondlopen in city 17 wel heul erg indrukwekkend.
    Dr kijk ik dan wel weer ontzettend naar uit. De gameplay zelf een stuk minder.

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Dr kijk ik dan wel weer ontzettend naar uit. De gameplay zelf een stuk minder.
    Hoezo zou je niet uitkijken naar de gameplay? Was toch aardige nerdpron in de trailer, het bedienen van die wapens etc.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Hoezo zou je niet uitkijken naar de gameplay? Was toch aardige nerdpron in de trailer, het bedienen van die wapens etc.
    Nou ja,...ik verwacht niet veel nieuws op VR-gebied. En waar doel je dan op? Dat herladen? Daar zit voor mij het plezier en de verwondering niet. Het gevoel zelf in HL te staan doet me veel meer.

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Voor mij beide. De lore en het 'Half-Life aspect' is veel waard maar het experimenteren met gameplay zoals ze in HL1 (scripted events, squad AI, opening en first person storytelling) en HL2 (Source, Havok, Gravity Gun, nog meer physics puzzels) hebben gedaan is me altijd wel goed bevallen. Geen bezwaar als ze innovaties willen inbrengen. De trailer voelt als tipje van de sluier goed op dat gebied

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Voor mij beide. De lore en het 'Half-Life aspect' is veel waard maar het experimenteren met gameplay zoals ze in HL1 (scripted events, squad AI, opening en first person storytelling) en HL2 (Source, Havok, Gravity Gun, nog meer physics puzzels) hebben gedaan is me altijd wel goed bevallen. Geen bezwaar als ze innovaties willen inbrengen. De trailer voelt als tipje van de sluier goed op dat gebied
    Oh, die aspecten van de gameplay wel natuurlijk. Ik ben gewoon niet zo onder de indruk van het VR kunstje dat de trailer laat zien.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Oh, die aspecten van de gameplay wel natuurlijk. Ik ben gewoon niet zo onder de indruk van het VR kunstje dat de trailer laat zien.
    Het nare aan vr is dat dat met trailers er gewoon heel erg slecht uitkomt.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Het nare aan vr is dat dat met trailers er gewoon heel erg slecht uitkomt.
    Ik relateer het eerder aan wat ik gespeeld heb van VR.

Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik relateer het eerder aan wat ik gespeeld heb van VR.
    I stand corrected

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

I stand corrected
    Nergens voor nodig, want je hebt gewoon gelijk. Daarom denk ik ook dat zo'n game als deze een geweldige, zo niet de beste eerste ervaring, gaat worden voor veel mensen.

Die eerste keer Robo Recall bijvoorbeeld kan elke VR-bezitter zich hier heel levendig herinneren gok ik. Dat zal hier hetzelfde zijn.
    Ter illustratie:

Alleen merk ik wel dat die nieuwigheid er ook weer afgaat. Nu is het natuurlijk wel Valve die hier achter het stuur zit en hoop ik op iets fantastisch, want nogmaals Half-life , maar qua VR-trucjes hou ik een slag om de arm. Aan de andere kant wist Elite met wel weer te verrassen met een compleet nieuwe en onovertroffen VR-ervaring.

Maar goed, ik hoop vooral ondergedompeld te worden in de sfeer van de wereld zelf, want dat is wat VR ontzettend goed kan.

[edit]

Half-Life: Alyx announcement causes Valve Index to go out of stock
    Their powers Combined

The Valve Index is selling out in Canada and the U.S., only one week after Valve Corporation revealed its new VR Half-Life title (via RoadtoVR).

Half-Life: Alyx is Valve’s latest entry into the classic series, and will be a wholly VR venture. Focusing on Alyx Vance’s attempts to resist the Combine, the adventure will follow the franchise’s fusion of puzzle and combat gameplay experiences. When the developer was experimenting with the possibilities of VR, it was surprised by how well Half-Life worked with the tech. “We thought we had something playtesters would finish in 15 minutes, and instead, players spent 45 minutes exploring it, and didn’t want to stop,” said Half-Life: Alyx programmer Robin Walker.

Neato. Well, according to Valve’s October 2019 hardware and software survey of Steam users, only 37 per cent of them are “VR ready”, and that statement is based on the user’s graphics processing unit alone. Only 1.03 per cent of users use a VR headset and of these, 0.05 per cent are donning a Valve Index. That could all change, however. RoadtoVR found that the Valve Index went out of stock on Steam’s Canadian and U.S. store sites not long after the game was announced.

Valve bundles the Index because it’s got bits and bobs to go with it, like the unique controllers and base stations. Three of these bundles are currently sold out: the headset, controllers, and Half-Life: Alyx; headset and Half-Life: Alyx; and the controllers and Half-Life: Alyx. Before the game’s reveal, all of the bundles were available for immediate dispatch from these stores. VR has its doubters, but not many of them are Half-Life fans, it seems.

The Index, base stations, controllers, and Half-Life: Alyx bundle is priced at $999.00, or 919.00, or ‘way too many pennies for me thanks for the offer though’. There were concerns that the expensiveness of VR kits and the accompanying hardware to run the games smoothly would price people out of Half-Life: Alyx. That fact remains, but what this does tell us is that people are extremely enthusiastic for the new game, even after twelve whole years.

Half-Life: Alyx is out for the Valve Index in March, 2020.
    bron
    Last edited by Like-a-Bunny; 30th November 2019 at 10:28.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dank voor je begrip xirow. Normaal ben ik minder snel triggered hoor, maar we hebben het over HALF-LIFE
    Ik snap je helemaal hoor Ik overweeg serieus om alleen voor deze game een nieuwe pc + hele VR gebeuren aan te schaffen. Terwijl ik nog nooit zo'n VR headset op mijn hoofd heb gehad en ik geen idee heb of het me berhaupt ligt.

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik snap je helemaal hoor Ik overweeg serieus om alleen voor deze game een nieuwe pc + hele VR gebeuren aan te schaffen. Terwijl ik nog nooit zo'n VR headset op mijn hoofd heb gehad en ik geen idee heb of het me berhaupt ligt.
    Ik denk dat er nog wel eens een LB VR get together wordt georganiseerd waarbij we zoveel mogelijk headsets bij elkaar brengen. Shoutout @Geops

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Same. Ik heb wat andere games mogen proberen (Robo Recall e.a.) en ben wel al overtuigd. Het is nu even wachten op het voorjaar, dan haal ik hem hopelijk iets meer afgeprijsd, idem voor de PC.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Al een idee welke vr-sets dan de voorkeur hebben bij jullie?

ng een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    79 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Ik heb een Rift

Mentioned
    743 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nintendo LABO voor @LtPsycho die hoopt nu op een port.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Nintendo LABO voor @LtPsycho die hoopt nu op een port.
    Moeten ze wel met wat meer komen qua controls en een manier om dat ding normaal oo je bakkes te zetten

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    914 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Moeten ze wel met wat meer komen qua controls en een manier om dat ding normaal oo je bakkes te zetten