User Tag List

Results 1 to 13 of 13

Thread: Wat is jouw top 3/5/10 van 2019

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    88 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387

Wat is jouw top 3/5/10 van 2019

Gezien er nog geen topic voor dit jaar is ge-respawned.
    Bij deze.

Toelichting is optioneel. Kan in Woorden/Plaatjes/Video en of Interpretive Dance.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    305 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Outer Worlds
    Dragon Quest 11S
    Astral Chains
    Dragon Quest Builders 2
    Slay the Spire

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    474 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Had deze lijst al gemaakt voor een andere site, dus ik kopieer hem schaamteloos voor liquidbunny

1 Final Fantasy VIII remastered

Ik zat echt zwaar te twijfelen om deze game Łberhaupt mee te nemen in de lijst laat staan op nummer ťťn te zetten, omdat het in principe een game van 20 jaar geleden is. Maar uiteindelijk dacht ik bij mezelf, dit is mijn lijstje dus mijn keuzes en mijn regels. Het was 19 jaar geleden ( ik heb de game voor het eerst gespeeld toen de pc versie er was en die kwam pas in 2000 uit) al mijn favoriete game, en nu na al die jaren blijft het nog steeds mijn meest favoriete game ( ik denk dat mijn jaarlijkse playtrough van Final Fantasy VIII in december dat wel bewijst). De gameplay staat nog steeds als een huis en het draw systeem, waarbij je Magic uit draw points en enemies moet drawen blijft een heerlijk systeem en de junction systeem waarbij je de magic die je gedrawed hebt kan koppelen aan verschillende stats zoals bijvoorbeeld HP of strength en ook Magic aan je wapens kan koppelen blijft een geniaal systeem. Een andere geweldig systeem is de Guardian Forces ( de summons in dit deel van de franchise) ondanks niet alle GF's awesome zijn blijft het heerlijk om ze te gebruiken, overigens ben je niet verplicht om ze te gebruiken maar je bent wel verplicht om ze te koppelen aan je party members doe je dat niet dan je kan geen Magic drawen en gebruiken en kan je dus ook geen Magic aan je stats en wapens koppelen.

De remaster ziet er geweldig uit. De personages (Selphie en Rinoa zijn nu een genot om naar te kijken) , de Guardian Forces, enemies en voertuigen zien er echt goed uit het zijn natuurlijk geen Death Stranding graphics, maar dat ze een game van 20 jaar oud met een remaster nog zou mooi hebben kunnen maken is toch wel erg knap. Wat wel jammer is is dat ze de achtergronden niet hebben kunnen remasteren, dit komt omdat ze ( net zoals bij Final Final Fantasy IX een paar jaar geleden) de originele high definition achtergronden zijn kwijt geraakt en ze het dus moeten doen met de gecomprimeerde bestanden van de PSX/PC versie. Gelukkig hebben ze het met filters iets mooier kunnen maken, maar het verschil tussen de personages en de achtergronden is wel te merken. Nu doen de iets mindere achtergronden geen afbreuk op de geweldige game en het eveneens geweldige verhaal dat halverwege game nog redelijk complex word met tijdreizen etc. Het is misschien vals spelen, maar Final Fantasy VIII is in 2019 toch echt mijn game van het jaar

2 Death Stranding

Toen de game in 2016 op E3 werd aangekondigd was ik gelijk geÔnteresseerd in de game ondanks we toen totaal nog niet wisten wat voor game het ging worden, maar hť de game komt uit een gedachtekronkel van Hideo Kojima en die man is zonder twijfel een genie in deze industrie plus ik heb nog nooit een game van hem gezien die teleurstelde. In 2017 kregen we meer trailers voorgeschoteld en werd ik nog meer geÔnteresseerd in de game , wel moet ik toegeven dat de trailers heel erg vaag waren maar juist die vaagheid zorgde ervoor dat ik meer geÔnteresseerd raakte. In 2018 kregen we eindelijk gameplay beelden te zien en mijn eerste gedachte was toch wel wtf moeten we in de game nou pakketjes te voet rond gaan brengen? Wat voor vage shit is dit, maar hť het is Hideo Kojima waar we het over hebben die weet er vast iets interessants van te maken. Tijdens de game awards 2018 kregen we nog meer beelden te zien en voor mij persoonlijk kreeg ik al wel een beetje door welke kant Hideo Kojima op wou gaan met deze game ( en mijn voorgevoel leek na het spelen van de game voor bijna 100% spot on).

Fast forward naar 10 november 2019, de dag dat ik de game voor de eerste keer ga spelen. Ik word al gelijk in de eerste minuut helemaal opgezogen door de sfeer van de game, het verhaal spreekt mij gelijk aan en in eerste instantie is het allemaal heel erg vaag maar na 3 uurtjes spelen merk ik al dat alles langzaam heel erg duidelijk aan het worden is en na 48 uur en 59 minuten rollen de credits over mijn scherm en is het verhaal voor de volle 100% duidelijk geworden en heeft de game mij sprakeloos gelaten , heeft het mij laten lachen en heeft mij zelfs laten huilen omdat het op emotioneel vlak ook heel erg sterk is. En ja de gameplay is inderdaad pakketjes bezorgen, maar nee het is niet zo oppervlakkig als dat je denkt dat het is. De gameplay van Death Stranding is een van de diepgaanste van alle games die dit jaar zijn uitgekomen, het is niet simpel een pakketje van A naar B brengen nee elke missie is anders en dat komt door verschillende factoren.

Alleerst kan je niet zeggen oh ik neem dit pakketje mee en dit pakketje, nee je moet goed nadenken of dat je al die pakketjes wel mee kan nemen want je moet niet te zwaar en te hoog bepakt worden want dat komt je balans niet ten goede. Daarbij heb je toch ook ruimte nodig voor je wapens en gereedschap, neem je die niet mee dan ben je fucked. Nu kan je zeggen maar dan stop ik al die pakketjes en extra gereedschap toch op/in m'n voertuig? Ja dat kan je doen maar ook dan ben je acht van de tien meer fucked want er zijn heel vaak momenten dat je je voertuig en de lading die je niet op je rug kan dragen achter moet laten. En dan kom je bij het punt de pakketjes wegen bij elkaar 100 kilo, je kan 120 kilo maximaal dragen op je rug nu zit je dus met het dilemma dat je ook nog gereedschap wapens nodig hebt en je hebt ze toch echt beide nodig maar je moet ťťn van de twee toch echt achter laten ergo je bent fucked. Nu komen we aan bij factor twee je weet nooit wat je onderweg kan tegengekomen, hoe goed je ook je ook je route gaat plannen BT's kunnen elk moment opduiken en je leven zuur maken. Daarnaast heb ik heel vaak gehad dat ik dacht dat ik m'n route goed doordacht had, maar als nog kwam ik voor obstakels zoals kliffen en rivieren etc. te staan. Nee nogmaals deze game afdoen als een Walking simulator waar je enkel pakketjes moet bezorgen is echt de onderschatting van het decennium.

3 Kingdom Hearts III

De game op plek nummer drie is toevallig de game die ik dit jaar als eerste heb gekocht en gespeeld, en oh man wat was dit toch een epische ervaring. Ik heb de disc van de game in m'n ps4 gestoken en na het opstarten van de game werd ik er gelijk helemaal ingezogen ( Enige waar ik de game voor weg lag was werk , eten en slapen.) want het verhaal is echt heel erg goed en knoopt alle verhalen van alle voorgaande games perfect aan elkaar en het sluit de Dark Seeker Saga ook perfect af, en als ik eerlijk moet zijn heeft de game er ook voor gezorgd dat ik een paar traantjes heb laten rollen.

De gameplay van Kingdom Hearts III is net iets smoother dan dat van zijn voorgangers, al is het in grote lijnen nog steeds net zo clunky en ondanks het op sommige momenten frustrerend is, is het ook wel onderdeel van de charme van deze franchise. Waar ik alleen nog steeds geen fan van ben is het gummi ship gedeelte van de game, daar kwam nog steeds de meeste frustratie bij kijken. Ik heb de game overigens uitgespeeld op normal mode ( en heb de eindbaas verslagen met lvl 42), ik heb het gevoel dat ze de boss fights iets vergeeflijker en toegankelijker hebben gemaakt ( al ben ik bij sommige boss fights, zeker bij de laatste paar bosses ťťn of twee keer dood gegaan) maar toch is normal mode bevredigend genoeg. Sowieso ben ik van menging dat een game leuk moet zijn om te spelen en niet altijd moeilijk moet zijn om leuk en bevredigend te zijn ( en ik weet het met die statement is niet iedereen het eens)
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    88 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Eind vorig jaar wel een nieuwe PC maar nog niet echt current games tenminste niet veel of diegene die ik daadwerkelijk wou. Kunnen halen/kopen.

Games van dit jaar:

Mordhau.
    Opvolger van Chivalry, maar dan van andere Developer die niet tevreden waren met de Microtransacties en Exploits van Chiv. Lijkt simpeler maar is sneller en een stuk pittiger. Moet nog steeds los komen.

Rdr 2 PC.
    Met geduld en ongeduld gewacht op een mogelijke PC release. And Rockstar Delivered, wel op de meest buggy glitchy launch van het jaar volgens mij. Super sfeervol en Super vermoeiend om te spelen. En toch trok ik er nog plezier uit. Ondertussen 60 uur in zitten, ben nog ergens in Chapter 5.

Gibbous A Cthulhu Adventure.
    It's more of a Tribute to the Best Point and Click Developer type game(aka Lucas Arts). Veel Inside jokes en vrij liniear betreft vooruitgang.
    Dus wil zeggen leuke entry level P&C. Hoewel de Inside jokes dat mogelijk kunnen verpesten. Maar die Nukkige cat maakt veel goed.

Days Gone.
    Moet nog aan beginnen eerlijk gezegt. Alleen de intro ish even gespeelt. Ziet er grafisch wel fantastisch uit.
    Zie het wel waar het beland.

Ge-miste games van het jaar.

Control.
    Eigenlijks de game die vrij laat is aan gekondigt en tegelijker tijd wel het meeste naar uit keek dit jaar. Dus neem een beetje de gok dat ik ergens volgend jaar nog een RTX kaart probeer te scoren, blijkbaar komt er in de Lente al weer een nieuwe Generatie NVidia.
    Of dat ik op geluk 2080 Super van een kan overnemen, of 3070 oid.

Mechwarrior 5.
    Kan wel wachten, een van mijn maten wil het co-open maar weigert Epic Store. Kwa timeline blijkt de game sense te maken dus hopelijk valt het mee en dan ergens volgend jaar rond deze tijd op Steam even rond stampen.

Metro Exodus.
    Metro games nooit echt in kunnen komen maar Exodus ziet er wel indrukwekkend uit. Hmm afwachten and still might hate it.

Star Wars: Jedi Fallen Order.
    Blijkbaar een goeie game waar ik nog niks echt iets van af weet. Yes Please.

Nfs Heat.
    Laatste NFS die ik leuk vond was Pro-street. En laatste die ik had gekocht was 2010 Hot pursuit wat ik na een uur oid dropte.
    En bij Heat kriebelt het wel een beetje. En het is mogelijk de 2de Ea game van dit jaar die het aardig doet. Vraag me af hoelang ze dat volhouden

Vast nog wel wat andere titels.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    605 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Fire Emblem Three Houses.
    Ik hou van deze "zoek je Waifu sim meets strategy rpg"

Luigi's Mansion 3.
    Als je van fun houd is dit je game.

Astral Chains
    Platinum Liefde

Legend of Zelda Link's Awakening
    1 van de beste 2d games en 1 van de beste Zelda games.

Star Wars Jedi Fallen Order.
    Nergens echt uniek. Maar gooi alle elementen op een hoop gooi er star wars over en je hebt mijn money en mijn liefde.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ik heb dit jaar meer tijd besteedt aan game development dan aan het werkelijk spelen van games. Dus eigenlijk is The Adventurous King mijn game van het jaar. (deel 2 is momenteel in ontwikkeling)

1. Sunless Skies

Sunless Seas was een bijzondere game, maar ook een ruwe diamant door een paar vreemde design keuzes. Met Sunless Skies heeft Failbetter Games de perfecte Sunless-ervaring ontwikkeld, met een dystopische wereld die nog altijd even abstract en absurd is. Kannibalisme bij gebrek aan voedsel, dubieuze bemanningsleden die stiekeme handeltjes drijven, en met klamme handjes terug naar de thuishaven hopende dat ik genoeg brandstof aan boord heb. Een boeiende en fascinerende open wereldgame, het kan dus toch!

2. Baba Is You

Vanaf het moment dat ik Baba voor het eerst zag wilde ik het spelen. Niet dat ik zo'n grote puzzelaar ben, maar het concept van Baba is zodanig out of the box dat ik inmiddels een hoop vrienden en collega's geÔnfecteerd heb met het Baba virus. Ik ben fanboy!

3. Disco Elysium

Een RPG waarbij de combat zich hoofdzakelijk in je eigen door drugs-aangetaste brein afspeelt. De dystopische wereld verscheurd door politieke extremen en bijbehorende karakters komt prachtig tot leven door de schilderachtige graphics. De lore dump blijft net binnen de perken om behapbaar te blijven. Voeg een dikke portie Twin Peaks toe en dit is een unieke game.

4. Slay The Spire

Ik was het spel alweer vergeten. Vreemd, ik heb me er dik 50 uur mee vermaakt. Gekocht op de PC maar voornamelijk vanaf de bank met een controller gespeeld. Het rougue-lite concept nodigt uit om nieuwe tactieken te proberen, en daarvoor biedt het spel genoeg opties.

5. Pathway

Audiovisueel het mooiste spel dat ik dit jaar gespeeld heb. Werd in eerste instantie matigjes ontvangen, maar door de inzet van de ontwikkelstudio heeft Pathway inmiddels een positieve rating. Door het Midden-Oosten reizen, nazi's afschieten en schatten verzamelen verveeld nooit. Hopelijk krijgt het spel meer diepgang met volgende updates.

6. Forager

Grinden hoeft niet erg te zijn, het kan zelfs bevredigend werken. Dat bewijst Forager. Het is een samenraapsel van elementen uit Minecraft, Stardew Valley en de eerste Zelda's. Het spel wordt nog altijd voorzien van nieuwe content, dus zal alleen maar verslavender worden.

7. Oxygen Not Included

Gek genoeg maakte ONI niet de indruk die Klei-games doorgaans op mij hebben. Soms is het ook een kwestie van het verkeerde spel op het verkeerde moment, dus ik ben ONI nog het ťťn en ander verschuldigd. Wat buiten kijf staat is dat Klei een zeer noemenswaardige simulatie van chemische processen heeft gebouwd en daarmee een (voor mij) onwijs moeilijk spel heeft gemaakt.

8. Gato Roboto

Een korte metroidvania waar je in 5 uurtjes door heen knalt. Soms hoeft een game ook niet langer dan dat te zijn. Speelt lekker en ziet er tof uit.

De remake van Zelda: Link's Awakening heb ik bewust niet genoemd omdat het een 1:1 kopie is van het origineel. Zal voor velen gedateerd aanvoelen, maar dit is het spel van mijn jeugd en daarom kon ik mijn geluk niet op.

Hollow Knight ook weer gespeeld, mijn tweede run, dit keer met alle content packs. Spannend nadat ik het spel zo opgehemeld heb de afgelopen jaren, maar gelukkig was ik wederom net zo gefascineerd en onder de indruk als toen. Hallownest!

Eindelijk een Switch gekocht, vooral om meer samen te gamen met vrienden. En dat is gelukt! Als we hier een avondje zitten gaat de Switch geheid aan voor Mario Kart 8 en onze nieuwe favoriet Overcooked 2.

Grote tegenvaller was Breath of the Wild. Te veel uurtjes gespeeld zonder enige vorm van beloning of voldoening. Ik vond het helaas een zaaddodend saaie game. I tried.
    Last edited by Baukereg; 28th December 2019 at 13:26.

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    754 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    1. Kingdom Come: Deliverance
    Ben er nog steeds mee bezig, maar ťťn van de beste RPGs die ik ooit heb gespeeld.

En ik heb er best veel gespeeld.

2. Asgarth's Wrath
    VR op zijn top

3. Control
    Een beetje vreemd, maar wel lekker.

4. Into the Breach
    Simpel concept, verslavend geheel

5. Slay the Spire
    Standaard concept, verslavend geheel

6. Baba is You
    Ingewikkeld concept, verslavend geheel

Backlog: Disco Elysium & dat Star Wars spelleke.
    Last edited by RPGer; 28th December 2019 at 16:01.
    Ik kan niet wachten

Epibreertalent DaniŽl's Avatar
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    1. Kingdom Come: Deliverance
    Ben er nog steeds mee bezig, maar ťťn van de beste RPGs die ik ooit heb gespeeld.
    Spread the word!

Member Action Hank's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb helemaal niet veel 2019 games gespeeld. Ben vooral oude backlog games aan het spelen haha.

1: AMID EVIL
    Het was een early acces game die al in 2018 op de markt was, pas echt in 2019 fully released. Dus een echte 2019 game is het al niet. Maar hele toffe old school shooter met een gare artstyle en voelt af en toe aan als unreal qua omgevingen.

2: Mario Maker 2
    Bijna vergeten, maar wel een hele toffe game. Genoeg uurtjes gespeeld, maar het magische gevoel van je eigen Mario levels creŽren die daadwerkelijk ook door andere gespeeld werden was al beetje verzadigd door MM1 destijds. Nog steeds een hele toffe ervaring, maar zal de wereld niet in vuur en vlam zetten. Gewoon een goede game.

(Edit)

3: Echte helemaal vergeten... Total War: Three Kingdoms
    Altijd fan van TW games, maar had beetje een burnout van TW games en heb als nog Three Kingdoms gekocht. Heb er maar 10 uur van gespeeld en nog geen behoefte om het echt verder te spelen. Zover ik heb gezien, was het wel een goede TW game, maar kwam er niet lekker in. Met de Chinese omgevingen heb ik ook niet zoveel connectie mee. De Europese map veroveren voelt toch altijd veel vetter.

2019 Interesses:

Resident Evil 2 RE
    Devil May Cry 5
    Links Awakening (nooit de oude gespeeld)
    Ion Fury
    WRATH: Aeon of Ruin
    Control
    Risk of Rain 2 (heb deze wel, maar nog niet gespeeld)

Had vooral zin in Doom Eternal, maar dat moet maar even paar maandjes wachten
    Last edited by Action Hank; 31st December 2019 at 15:43.

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    189 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Action Hank View Post
    Ik heb helemaal niet veel 2019 games gespeeld. Ben vooral oude backlog games aan het spelen haha.

1: AMID EVIL
    Het was een early acces game die al in 2018 op de markt was, pas echt in 2019 fully released. Dus een echte 2019 game is het al niet. Maar hele toffe old school shooter met een gare artstyle en voelt af en toe aan als unreal qua omgevingen.
    Thanks voor deze mention, zat er al tijdje naar te kijken

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1287 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Mooi lijstje @Action Hank . Zelf maar eens nadenken of ik tot een lijstje kan komen. Stiekem best veel uitgespeeld dit jaar.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

+1 Perception Valerious's Avatar
    Mentioned
    112 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik hou het op drie games die ik dit jaar heb gespeeld. Wel allemaal uit 2019. Met WoW Classic als runner-up, aangezien dat in feite een 'remake' van vanilla WoW is.

Een heerlijke rogue-lite, waarin je met een beperkt deck kaarten je reis door de Spire moet doorstaan. Games zoals Hearthstone hebben goed naar Slay the Spire gekeken om dergelijke PvE modi te implementeren. Slay the Spire heeft echter door het bijzondere stijltje een streepje voor. Daarnaast krijgt de game geregeld updates, waardoor je op nieuwe manieren je reis door de Spire kunt beÔnvloeden.

Wat een heerlijke game is Katana ZERO. De game haalt overduidelijk inspiratie uit de 80's, cyberpunk en Hotline Miami. Katana ZERO bevat pittige gameplay en een heerlijke soundtrack. Wat wil je nog meer. Past zeker in het rijtje 'The Messenger' en 'Ninja Gaiden'.

Voor mij wel de grootste verrassing van dit jaar wat betreft de indies. De presentatie van Children of Morta is subliem. Prachtige pixelart, interessante mechanics met betrekking tot de hack 'n slash combat en een briljante narrator die het verhaal uit de doeken doet. In deze rogue-lite is iedere run anders, waardoor je constant een nieuwe run wilt doen en dan ineens is het al 2 uur 's nachts.

ps. de game krijgt in 2020 nog heel veel nieuwe content. Oh, plus een co-op modus.
    Last edited by Valerious; 2nd January 2020 at 17:13.

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Quote Originally Posted by Valerious View Post

Voor mij wel de grootste verrassing van dit jaar wat betreft de indies. De presentatie van Children of Morta is subliem. Prachtige pixelart, interessante mechanics met betrekking tot de hack 'n slash combat en een briljante narrator die het verhaal uit de doeken doet. In deze rogue-lite is iedere run anders, waardoor je constant een nieuwe run wilt doen en dan ineens is het al 2 uur 's nachts.

ps. de game krijgt in 2020 nog heel veel nieuwe content. Oh, plus een co-op modus.
    Die heb ik nog te goed!