User Tag List

Results 1 to 21 of 21

Thread: [XBSX/PS5] The Lord of the Rings: Gollum

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    918 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985

[XBSX/PS5] The Lord of the Rings: Gollum

De game staat gepland om in 2021 uit te komen en verkent de gebeurtenissen die plaatsvinden tussen het vinden van de One Ring door Sméagol (Gollum) en het begin van het verhaal van The Lord of the Rings.
    Hoewel recente Middle-Earth-games gebaseerd zijn op de filmtrilogie van Peter Jackson, zal de game van Daedalic puur gebaseerd zijn op de boeken van Tolkien.

The Lord of the Rings: Gollum has been confirmed for Xbox Series X and PS5.

News that The Lord of the Rings: Gollum is coming to next-gen consoles isn’t surprising considering the developer announced it would release on “all relevant platforms at that time.” Still, confirmation is nice.

Along with the platforms, the developers also revealed that those who play the game should expect Gollum to look different than he does in the films.

Speaking in the latest edition of Edge Magazine, senior producer Kai Fiebig suggests the character will look more like he’s depicted in the novels. He will go from his original form into his final form after being corrupted by the One Ring.

“Tolkien didn’t give a size reference for Gollum, to begin with,” art director Mathias Fischer added (thanks, IGN). “So in the first illustrations, he’s gigantic. He’s like a monster emerging from the swamp.”

That’s not to say he will be a large character or a small one for that matter, as Daedalic Entertainment didn’t go into detail on how the character will look.

Still, don’t go into the game expecting Gollum to resemble Andy Serkis.

Elsewhere in the article, it mentions the Nazgûl will also have a part to play, but they too will not resemble those depicted in the films. The piece also reiterates the character’s internal and psychological conflict will come into play, as you will have both of Gollum’s personalities talking to you.

“It’s not just choosing to be Sméagol or Gollum, because for Gollum as an entity it’s not that easy. Each personality is being attacked by the other; each has to defend himself,” said game designer Martin Wilkes (via Wccftech). “You will have maybe two, three or four conflicts per chapter that lead to a final decision point. And at this final decision point, it will be harder to pick Sméagol, for example, if you’ve always fought for the Gollum side before.”

Expected in 2021, alongside PS5 and Xbox Series X, the game will also be released on PC.
    bron
    Last edited by Rappa; 8th January 2020 at 09:44.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Member n00b_0wnage's Avatar
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Als het ook maar een beetje lijkt op LotR: Return of the King, dan ben ik in

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1287 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    XBSX

Zolang het de look en stijl van de films volgt heb ik er weinig vertrouwen en dus interesse in. In dat licht is deze zin wel interessant:

Still, don’t go into the game expecting Gollum to resemble Andy Serkis.

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    PC

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Zolang het de look en stijl van de films volgt heb ik er weinig vertrouwen en dus interesse in.
    Wat is er mis met de films?

Mentioned
    1287 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Wat is er mis met de films?
    Niets want iedereen loopt ermee weg, alleen kan ik er zelf niks mee. Meerdere keren bekeken en ik vind het slappe hap.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1167 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Niets want iedereen loopt ermee weg, alleen kan ik er zelf niks mee. Meerdere keren bekeken en ik vind het slappe hap.
    Laat ik maar niet zeggen wat ik van de boeken vind Heb met zowel de boeken als de films weinig, maar damn wat waren die boeken een partij traag zeg.

Maar hoeft natuurlijk niet perse. Sinds die Shadow of Mordor franchise is er ook een meer gritty LOTR style right?

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    754 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Laten we eerst maar eens rustig afwachten of het wat wordt met die PS5. Beetje voorbarig dit.
    Ik kan niet wachten

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    605 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Laat ik maar niet zeggen wat ik van de boeken vind Heb met zowel de boeken als de films weinig, maar damn wat waren die boeken een partij traag zeg.

Maar hoeft natuurlijk niet perse. Sinds die Shadow of Mordor franchise is er ook een meer gritty LOTR style right?
    Ik zie het als een persoonlijke overwinning dat ik de Silmarillion heb uitgelezen.

Ik wil het eigenlijk wel op m'n CV zetten.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    918 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Laten we eerst maar eens rustig afwachten of het wat wordt met die PS5. Beetje voorbarig dit.
    Whut? En waarom specifiek de PS5 en niet de nieuwe generatie in het algemeen?

Last edited by Rappa; 8th January 2020 at 11:36.

Mentioned
    1287 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Whut? En waarom specifiek de PS5 en niet de nieuwe generatie in het algemeen?
    HAP! @RPGer shoots, RPGer SCOOOORES!

Ongelooflijk traag. Maar ik las het in een tijd dat ik daar helemaal geen last van had blijkbaar. Met een zaklampje onder de dekens. (Nee vetlappen. Nee.).
    De hele Dune-serie ook rond die tijd gelezen. Tijd zat!

Maar die Ubi thumb print.

Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Last edited by Like-a-Bunny; 8th January 2020 at 11:44.

Mentioned
    918 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Owh was het er zo één? "HaHaHa".

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    423 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Wut? Dit heeft niks met PS5 te maken. De game is multi platform. Ouwe troll die je bent

Verder heb ik ook niets positiefs te vinden van deze game announcement. De developer "Daedalic Entertainment" heb ik nog nooit een spel van gespeeld. Ze maken (point&click) adventure games zoals Deponia en tactical RPG games zoals The Dark Eye. Een blik op die games en alle interesse en hoop is gone.

Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Ik zie het als een persoonlijke overwinning dat ik de Silmarillion heb uitgelezen.
    Ik vind de Silmarillion beter leesbaar dan de LotR om eerlijk te zijn. Wat LaB zegt, LotR is zo'n traag boek.

Voor wie het beiden niks vind kan ik The Children of Húrin aanraden.

Mentioned
    754 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Wut? Dit heeft niks met PS5 te maken. De game is multi platform. Ouwe troll die je bent

Verder heb ik ook niets positiefs te vinden van deze game announcement. De developer "Daedalic Entertainment" heb ik nog nooit een spel van gespeeld. Ze maken (point&click) adventure games zoals Deponia en tactical RPG games zoals The Dark Eye. Een blik op die games en alle interesse en hoop is gone.
    Ik heb de hele Deponia serie met veel plezier gespeeld, voor een stel moffen is het best grappig, ook Dark Eye en het vervolg is je terugwanen in de gouden jaren van de Sierra/Lucasarts Adventures.
    Hun eerste echt "top" game voor mij was Shadow Tactics: Blade of the Shogun. (Commandos maar dan met Ninja's) dat was echt een dikke 9 voor mij. @Illuv is een groot fan van Blackguards
    Last edited by RPGer; 8th January 2020 at 11:51.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    605 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik vind de Silmarillion beter leesbaar dan de LotR om eerlijk te zijn. Wat LaB zegt, LotR is zo'n traag boek.
    Ik heb Silmarillion in m'n twintiger jaren gelezen. Toen had ik er echt moeite mee.

LotR zelf heb wat meer nostalgie mee.
    Ik kan die films en boeken niet geheel objectief beoordelen.
    - Frank Murphy

Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ook niet. Ik was een dikke Tolkien fanboy vroeger. Toen de films uitkwamen heb ik ze helemaal kapot gekeken, maar dat is ook alweer meer dan 15 jaar terug. Binnenkort maar even een marathon doen met de beamer.

Mentioned
    1287 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

LotR zelf heb wat meer nostalgie mee.
    Ik ook niet. Ik was een dikke Tolkien fanboy vroeger. Toen de films uitkwamen heb ik ze helemaal kapot gekeken, maar dat is ook alweer meer dan 15 jaar terug.
    Juist om die reden trek ik de films niet. Het vertolkt (HA!) het gevoel van de boeken niet voor mij.

En goede catch @Seabass . Ik had nog helemaal niet naar de developer gekeken. Maar goed, hun track record hoeft niet slecht te zijn. Wie weet geven ze er hun eigen draai aan.
    Last edited by Like-a-Bunny; 8th January 2020 at 12:15.

Mentioned
    754 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik kijk de films om de zoveel tijd weer eens. Absolute meesterwerken.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    605 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ook niet. Ik was een dikke Tolkien fanboy vroeger. Toen de films uitkwamen heb ik ze helemaal kapot gekeken, maar dat is ook alweer meer dan 15 jaar terug. Binnenkort maar even een marathon doen met de beamer.
    De boeken waren m'n favoriet als kind/puber. Daarna met m'n vader elk jaar naar de nieuwe film en daarna de extended editions kijken in de kerstvakantie als traditie. Net als Star Wars 1 van de weinige bonding momenten met de man .
    Juist om die reden trek ik de films niet. Het vertolkt (HA!) het gevoel van de boeken niet voor mij.

En goede catch @Seabass . Ik had nog helemaal niet naar de developer gekeken. Maar goed, hun track record hoeft niet slecht te zijn. Wie weet geven ze er hun eigen draai aan.
    Ik vind Peter Jackson z'n vrijheden bij LOTR (Hobbit een ander verhaal) uitstekend werken voor de film.
    - Frank Murphy

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    254 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toen ik gisteren de titel van deze thread las dacht ik 'Owww please'. Maar nu het even bezonken is moet ik toch zeggen dat ik wel nieuwsgierig, zelfs lichtelijk enthousiast, ben naar/voor deze titel.

Het belooft in ieder geval een alternatieve gameplay dan het zoveelste LotR spel met een Gondorian of een of andere legendarische strijder in de hoofdrol. Er was zo'n spel met een Goblin Assassin (genaamd 'Nyx' geloof ik?) dat ik nooit heb gespeeld, maar ik neem aan dat we zoiets kunnen verwachten. Ik vind het ook mooi dat we nu eens een andere invulling en aankleding kunnen verwachten dan de zoveelste variant op Peter Jackson's werk, indrukwekkend als het is. Het spel is daarmee minder gebonden aan de bestaande lore waar het grote publiek bekend mee is, dus meer creatieve vrijheid en aldus meer verrassingen!

En menig spel was indrukwekkend en memorabel omdat je de hoofdpersoon steeds verder ziet aftakelen en je vroeg of laat al weet dat dit verhaal geen happy end gaat hebben: dat je wilt weten hoe het afloopt, maar je het tegelijkertijd pijnlijk vindt om door te spelen omdat je steeds minder terug herkend van het figuurtje waar je een band mee hebt opgebouwd.

Ik zal deze effe in de gaten gaan houden.
    "You dishonor your heritage and your weapon, Jedi. You could have used the Force to compel us to do as you wished."
    "If you have so little will", he said in the tongue of Wandau's species, "then you are of no use to me, Klatooinian."
    And he ended Wandau's misery with a click of his thumb and middle finger.
    -- Wandau of Klatoon & Darth Plagues the Wise

Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Er was zo'n spel met een Goblin Assassin (genaamd 'Nyx' geloof ik?) dat ik nooit heb gespeeld, maar ik neem aan dat we zoiets kunnen verwachten.
    Styx: Master of Shadows

Zelf nooit langer dan een uur gespeeld, maar het schijnt best een leuk spel te zijn.