User Tag List

Results 1 to 11 of 11

Thread: [Multi] Temtem

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    924 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985

[Multi] Temtem

Temtem is a massively multiplayer creature-collection adventure. Seek adventure in the lovely Airborne Archipelago alongside your Temtem squad. Catch every Temtem, battle other tamers, customize your house, join a friend's adventure or explore the dynamic online world.

Every kid dreams about becoming a Temtem tamer; exploring the six islands of the Airborne Archipelago, discovering new species, and making good friends along the way. Now it’s your turn to embark on an epic adventure and make those dreams come true.

Catch new Temtem on Omninesia’s floating islands, battle other tamers on the sandy beaches of Deniz or trade with your friends in Tucma’s ash-covered fields. Defeat the ever-annoying Clan Belsoto and end its plot to rule over the Archipelago, beat all eight Dojo Leaders, and become the ultimate Temtem tamer!

These are the floating islands where Temtem and humans coexist peacefully. Each island is a whole different world, but there is something we all have in common – our love for Temtem and Temtem battles! Intrepid tamers like yourself travel on airships to the furthest reaches of the Archipelago to find the best Temtem. Every young tamer dreams of becoming the best…

• Story Campaign: Journey across six vivid islands and embark on the adventure of becoming a Temtem tamer while fighting against the evil Clan Belsoto.
    • Online World: The days of traveling solo are over; in Temtem the world is a massively multiplayer one. Tamers from around the world can join and you will be able to see them around you, living the adventure with you and fighting to become the best Temtem tamer.
    • Co-Op Adventure: You will be able to join forces with a friend any time and work together towards your next goal. Catch new Temtem, complete a Route, or face off against a Temtem Leader; all while fighting alongside your friend in dual battles!
    • Housing: Buy your own house at Atoll Row and decorate it your way. Buy new furniture, color your walls and you’ll be ready to invite your friends over!
    • Customize: Customize your character to stand out from the crowd and get new cosmetics while you battle other tamers. Pick a silly hat, a comfy sweatshirt, some pants and you’re ready to go! Or maybe you prefer to wear a full-on cosplay of your favorite Temtem?
    • Competitive: Start by choosing 8 Temtem and the pick and ban phase will begin. Take turns with your rival to pick your Temtem and ban theirs. When all the decisions are made and the turns are ended, you will end up with a squad of 5 Temtem and the battle will begin.
    • Always Growing: New content is constantly being added to Temtem, new events, new missions, new cosmetics, new Temtem, and new ways to play!

Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    288 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ziet er cool uit. Lijkt wel echt plagiaat-achtig veel op pokemon.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1304 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    @marco91 heeft hem aan de tand gevoeld als ik het me goed herinner.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    426 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Tiny-trailer-trash tokkie Tim temt talloze top types TemTems in toptijd.

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    83 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Allitereert lekker hoor! De Heideroosjes is er niks bij!
    T-T-T-T-T-T-T....

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by martha1989 View Post
    Ziet er cool uit. Lijkt wel echt plagiaat-achtig veel op pokemon.
    Het lijkt er idd heel erg op, maar plagiaat-achtig absoluut niet. Pokémon heeft het monster capture genre niet bedacht

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    @marco91 heeft hem aan de tand gevoeld als ik het me goed herinner.
    Haha, was van plan om deze week een topic aan te maken

Game speelt echt fantastisch weg. Eerste twee dagen waren er redelijk wat server issues, maar laatste bericht wat ik afgelopen weekend las was dat ze de server capaciteit naar 35k hebben weten te gooien. Wat de game zo interessant maakt is dat het een aantal dingen anders aanpakt dan Pokémon, waar het natuurlijk door iedereen mee wordt vergelijken:

- Daar waar bij Pokémon de battles veelal om 1v1, vecht je in Temtem altijd met twee Temtems. Dit betekend dat je dus soms 2v1 hebt, maar in 9/10 gevallen in een 2v2 battle terecht komt, wat een heel stuk tactischer is.

- Een groot gedeelte van de Temtems hebben ook twee types, waardoor niet alles zo effectief is als het soms lijkt. Naast de gebruikelijk Ground / Fire /Water type heb je hier ook types zoals Digital.

- Game maakt geen gebruik van PP. In Pokémon kost iedere move PP, heb je bijv. een move met 25 PP kun je deze dus 25x gebruiken. Het grote nadeel van PP is dat wanneer je een Pokémon hebt met een bepaalde move die super krachtig is, clear je in de laatste games vrijwel alles. Bij Temtem maak je gebruik van Stamina. Iedere move kost X stamina, waarmee je bar leeg loopt. Wil je een move gebruiken die 9 stamina kost terwijl je nog maar 4 stamina hebt? Geen probleem, alleen kost dit vervolgens wel HP. Je kunt stamina regeneraten door een beurt over te slaan, of door van Temtem te wisselen. Hierdoor moet je dus bewust keuzes maken en maak je veel meer gebruik van je gehele party.

- IV's, de vijand van iedere breeder in Pokémon zitten hier ook in, alleen heten ze dan SV's. Wat Temtem hier zo goed doet is dat ze direct laten zien wat de SV's zijn van een gevangen Temtem. Is het niet wat je zoekt, gewoon releasen.

- game speelt ontzettend goed weg, ziet er fantastisch uit en de muziek is geweldig.

- Game bevat nu de helft van de eilanden (4/8), en biedt ruim 40 uur aan content. Heb gister zelf de eerste Dojo verslagen na 17 uur, en mijn party werd volledig destroyed. Moest echt alle items die ik had gebruiken zoals potions en revives. Je kunt niet leunen op maar 1 Temtem.

- De makers zijn ook super actief op social media en zijn zeer open betreffende updates, fixes, maintenance, etc. Ze hebben afgelopen week de breeding prices aangepast en direct aangegeven dat ze niet met 100% zekerheid kunnen zeggen of dat de nieuwe prijs goed is, maar dat ze graag de reactie van de community willen zien. (prijs is 4x zoveel geworden).

- Game wordt natuurlijk heel erg gepromoot als een MMO, maar is meer een MMO-lite. Er komt een chat functie in en je ziet andere spelers rondrennen, maar that's about it. Je kunt een andere speler uitdagen voor een battle en er is co-op mode waarbij je samen door de game kunt lopen. Hierbij is het ook mogelijk om samen Temtems te vangen. Daarnaast komt er ook nog een clan systeem een een Auction House om Temtems te verkopen.

Al met al raad ik mensen zeker aan om de game te kopen, vooral als je van bent van de Pokémon games. Dit is eigenlijk het soort game dat Sword / Shield had moeten worden.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    426 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Pokemon heeft ook 2vs2 battles. Maar dan vooral tegen trainers.
    En die beesten hebben tegenwoordig ook 2 types.

Heb je sword/shield wel gespeeld?

Maar het MMO gedeelte maakt TemTem (wat een kut titel) interessant.

Ik heb zelf dus geen TemTem gespeeld, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat deze game elk detail van Pokemon kan verbeteren. Want Gamefreak is een mega mega luie developer. Wie brengt er nou een handheld game op een console uit en blijft dezelfde dingen doen? Nog steeds geen voice acting. Geen noemenswaardige cutscenes. Geen mooi geanimeerde gevechten. Mega simpele User Interface. In de basis een leuke game, dat Pokemon, maar het kwam op veel vlakken erg gemakzuchtig over wat ze ervan hebben gemaakt met sword/shield.
    Last edited by Seabass; 28th January 2020 at 10:04.

It's such a pretty sight! Geerrrt's Avatar
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Volgens mij is dit echt al sinds gen 1.

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    288 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Ik heb zelf dus geen TemTem gespeeld, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat deze game elk detail van Pokemon kan verbeteren. Want Gamefreak is een mega mega luie developer. Wie brengt er nou een handheld game op een console uit en blijft dezelfde dingen doen? Nog steeds geen voice acting. Geen noemenswaardige cutscenes. Geen mooi geanimeerde gevechten. Mega simpele User Interface. In de basis een leuke game, dat Pokemon, maar het kwam op veel vlakken erg gemakzuchtig over wat ze ervan hebben gemaakt met sword/shield.
    Hear Hear.
    Met een veel te klein team.

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Pokémon heeft idd 2v2 battles, maar is meer een uitzondering. Zijn toch veelal 1v1 fights.
    Bij Temtem zijn het standaard 2v2 fights. Zelfs als je toevallig een wilde temtem tegenkomt die solo is vecht je er met 2 van je eigen Temtems tegen. Dit is een van de redenen dat co-op vervolgens ook goed werkt, omdat ze vanuit de basis al uitgaan van 2v2 fights.

Hier overigens nog een impressie van RPS:
    https://www.rockpapershotgun.com/202...game-in-years/

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hier nog een impressie van PCgamer:
    https://www.pcgamer.com/temtem-is-ev...pokemon-on-pc/

En Digital Foundry is ook enthousiast.