User Tag List

Results 1 to 8 of 8

Thread: [Multi] Resident Evil 8

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

[Multi] Resident Evil 8

Omdat een thread vroeg of laat toch onvermijdelijk is en dit gerucht recentelijk de wereld ingeslingerd is.

Rumour Control: Details Leaked Regarding ‘Resident Evil 8’; Regular Zombies to Make a Return?

It must be that time of year, as we not only have rumours of a new Silent Hill game, but now according to fansite Biohazard Declassified and Twitter user Dusk Golem (whose account has now mysteriously been shut down), Capcom is gearing up for Resident Evil 8!

Again, take these with your usual salt lick, as none of this has been confirmed by Capcom, nor has RE8 even been confirmed to be in development.

According to Dusk (who also released info regarding the rumours of Konami and Silent Hill), RE8 had been in development since 2016, but had the project had been scrapped roughly 7 months ago and was in the process of being completely reworked.

Then, on Biohazard Declassified’s tipline email, they received an email with more info on the supposed RE8 development. According to the sender (and again, these are still unconfirmed), the game will feature the following:

- Ethan will be returning as a playable character.
    - Resident Evil 8 was tested last year.
    - It will not be called Resident Evil 8, but will have a “clever title”
    - The game will be in First-person like RE7.
    - Gameplay starts in a village leading up to a castle.
    - The environment will be rural, snowy, and mountainous; possibly Europe.
    - Regular zombies will be appearing instead of the Molded from RE7.
    - There is a persistent shadowy “female” enemy that will follow you but will dissipate if shot.
    - There are also wolf-like creatures that will attack the player in certain areas.
    - Chris Redfield will also be returning in some capacity.

These are definitely some juicy tidbits, but until we hear from Capcom (whenever that might be), we’ll just have to look forward to Capcom’s next installment in the franchise with the remake of Resident Evil 3: Nemesis, which lands on April 3rd for PC, PlayStation 4 and Xbox One.

https://bloody-disgusting.com/video-...s-make-return/

No pictures please!
    Mentioned
    266 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ooooh, hier word ik heel blij van!
    En dan heb ik RE2 nog te gaan!! (mooi beelden zeg: die Hunter bij die deur met dat knipperende licht zag er prachtig uit!)
    "If you have so little will, then you are of no use to me, Klatooinian."
    -- Darth Plagues the Wise

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    620 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zal ik het maar doen? Willen we liever een first-person of third-person game. Niet zeggen dat R3make eraan komt, nieuwe titels. Mijn voorkeur ligt bij de laatste, omdat ik de gevechten in RE7 niet het sterkste onderdeel vond, en het in alle derde persoon delen mijn inziens beter uit de verf komt

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Zal ik het maar doen? Willen we liever een first-person of third-person game. Niet zeggen dat R3make eraan komt, nieuwe titels. Mijn voorkeur ligt bij de laatste, omdat ik de gevechten in RE7 niet het sterkste onderdeel vond, en het in alle derde persoon delen mijn inziens beter uit de verf komt
    3rd person voor de remakes (Resident Evil 4 of Code Veronica mogen ze wat mij betreft hierna aanpakken) en 1st person voor de nieuwe titels. Ik vond RE7 persoonlijk echt geweldig en hoewel de game niet perfect was is 't FPS format voor mij de komende jaren the way forward. Zeker met VR. Dat zullen ze echt niet laten liggen na de succesvolle eerste poging met de PS4 versie van RE7.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 28th January 2020 at 16:01.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Omdat ik gister effe weinig tijd had om te reageren: Ik vond het experimentele van RE7 sowieso wel wat hebben. Het probeerde echt iets nieuws en vooral de eerste helft met de Baker family in het huis was een gave throwback naar het landhuis van RE1. Hoe je Łberhaupt voorgesteld werd aan de familie, van kamer naar kamer ging en hoe de game zich verder ontvouwde. Maar ook die eerste Evil Dead achtige momenten met Mia wat ik echt een geniale introductie van de game vond.

Het enige nadeel vond ik Moldy Hawn en bepaalde stukken later in de game, al vond ik het moment dat je erachter kwam dat er een enorm schip een paar km verderop lag ook wel gaaf gedaan. Daarnaast vind ik FPS uitermate geschikt voor horror.

En door de releases af te wisselen met een traditionele game of remake van een oude 3rd person entry uit de serie kunnen ze beide stijlen benutten. En ik meen het serieus als ik zeg dat ik een remake van Resident Evil 4 wil zien. Ik heb die game helemaal kapotgespeeld bij release maar zelfs een aantal jaar later vond ik de controls en gunplay al achterhaald. Als een remake van RE2 al zo goed werkt zal een remake van RE4, die een extreem goede pacing heeft, al helemaal werken. Stel je die introductie in dat dorp eens voor met next-gen graphics en de goede controls van de RE2 remake. Hoe gaaf en intens dat is als je 20 dorpelingen achter je aan krijgt terwijl je daadwerkelijk kunt bewegen tijdens het schieten. Daar heb ik zelfs 12 jaar geleden tijdens de release van RE5 nog discussies over gevoerd op het andere forum: over het stil moeten staan om te kunnen schieten, dat is te ouderwets en een restant van de opzet van de originele trilogie en CV.

En ze zouden natuurlijk ook Code Veronica kunnen aanpakken. Of tegen die tijd weer iets nieuws. Ik heb er niets op tegen om ook weer eens een nieuwe 3rd person game te zien maar ik denk dat er gewoon nog heel veel te experimenteren en uit te halen is met 1st person. Zeker als het wat meer slowpaced blijft.

Nou @Overmind , waarom zie jij liever 3rd person? Edit: Ik zie nu dat je dat wel hebt gedaan lol. Ben net wakker. Maar ik vond de combat wel degelijk en had er geen problemen mee om eerlijk te zijn. Als ze dat wat verfijnen kan het nog beter werken. En het moet natuurlijk ook geen echte FPS worden, het was nou namelijk een goede vertaling van de 3rd person RE gameplay naar First-Person. Je kon nauwkeurig richten en adequaat reageren maar het was ook weer geen Doom.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 29th January 2020 at 08:30.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    Ik moet deel 7 binnenkort nog aan de tand voelen, dus dan zal ik wel een voorkeur ontwikkelen voor first of third person. Vooralsnog vind ik third person wel echt bij de serie horen, en kan het first person van deel 7 nog niet helemaal plaatsen.

De geruchten uit de eerste post zijn al ontkracht op Resetera trouwens. De ontwikkeling van deel 8 is ergens vorig ge-reboot en dit zouden ideeŽn zijn van voor de re-boot. Goede kans dat het succes van de remake van deel 2 daar mee te maken had.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Glory View Post
    Ik moet deel 7 binnenkort nog aan de tand voelen, dus dan zal ik wel een voorkeur ontwikkelen voor first of third person. Vooralsnog vind ik third person wel echt bij de serie horen, en kan het first person van deel 7 nog niet helemaal plaatsen.
    Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik niet per se een voorkeur voor 1st person in het algemeen heb, ik vind RE2R namelijk echt ťťn van de beste games die ik ooit gespeeld heb, maar ik denk dat er nog genoeg mee te experimenteren is.

En probeer het maar eens een keer, het is imo echt een goede vertaling van de oude formule naar 1st person, al is er ook nog genoeg ruimte voor verbetering.

De geruchten uit de eerste post zijn al ontkracht op Resetera trouwens. De ontwikkeling van deel 8 is ergens vorig ge-reboot en dit zouden ideeŽn zijn van voor de re-boot. Goede kans dat het succes van de remake van deel 2 daar mee te maken had.
    Ja, ik las het maar we zullen zien. Ik zou beide opties sowieso gaaf vinden als fan van de serie, daar niet van.

Ze zouden er natuurlijk ook een spin-off van kunnen maken zodat ze nieuwe games voor beide stijlen kunnen creŽren en verder ontwikkelen.

Een argument voor een nieuw 3rd person deel is natuurlijk wel dat ze echt weer iets nieuws a la RE4 kunnen creŽren en met de nieuwe, opgedane kennis en ervaring verder kunnen gaan waar het met RE5 en 6 feitelijk ophield (de echte survival horror al was RE4 ook al veel meer action paced natuurlijk).
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 29th January 2020 at 08:35.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    620 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Even deel 4 t/m 6 nagelaten, wat alle andere Resident Evil games zo goed maakt is het benauwde gevoel wat je krijgt door met zo min mogelijk middelen zo snel mogelijk door de game te komen en je tijd te verbeteren.

Uiteraard is dit in geen enkel deel je eerste ervaring met de game, en deel zeven doet dat heel goed, maar wanneer je door krijgt dat de sfeervolle dreigende omgevingen eigenlijk helemaal niet zo dreigend zijn hou je wel veel minder game over.

Het eerste persoon perspectief werkt visueel veel lekkerder (voor mij) in bijvoorbeeld de opening met Mia en het Baker gebeuren maar wanneer je dat allemaal gezien hebt en je bekend bent met de game blijft er qua gameplay geen interessante game over. Zelfs op Madhouse ren je overal makkelijk langs heen, en i.t.t. Remake 2 zijn er weinig consequenties wanneer je besluit om vijanden niet te doden.

Nu besef ik wel dat dit in principe weinig met het camera standpunt te maken heeft. Maar ik wil geen game ALS die game.