User Tag List

Results 1 to 10 of 10

Thread: [Multi] Death's Gambit

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    924 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985

[Multi] Death's Gambit

GENRE: Action, Adventure, Indie, RPG
    DEVELOPER: White Rabbit
    PUBLISHER: Adult Swim Games
    FRANCHISE: Death's Gambit
    RELEASE DATE: 14 Aug, 2018

The promise of immortality lies at the heart of Siradon. As Death's right hand, challenge the undying guardians of the realm and endure the eternal struggle to purge their souls. But what reward awaits a faithful servant of Death?

Death's Gambit is a hardcore 2D action platformer with rich RPG elements. Master the precise combat, utilizing a wide variety of weapons and abilities to confront the horrors that lurk deep within Siradon. Explore a mysterious and unforgiving world to uncover the true price of immortality. Embrace the challenge of being an agent of Death.

• Expansive World - Travel across the beautifully rendered Obsidian Vale, Witch Woods, Sanguine City, and more. Meet quirky characters from all walks of life, and uncover their narrative threads and secrets.
    • Character Classes - Choose from seven playable classes, level up, pick your favorite talents from the skill tree, adapt your strategies, and improve your chances of survival.
    • Incredible Bosses - Hunt towering monsters and other creatures of legend. Each boss is a test of skill, requiring unique strategies to defeat.
    • Non-Linear Exploration - Explore levels and bosses in a non-linear order, discover side areas with more secrets to unravel and enemies to purge.
    • Character Customization - Outfit your character with over 10 weapon types including bows, scythes, longswords, halberds and more. Harness 30 weapon abilities and spells to create your own build.
    • Heroic Mode - Defeated bosses experience a second wind in an exponentially harder heroic mode accessible immediately after defeating them. Give yourself an all new challenge and master their new abilities.
    • Evocative Score - Experience an intricately crafted score composed by Kyle Hnedak, that sets the tone for Death's Gambit's world with over 2 hours of evocative music.
    • New Game Plus - Complete Death's Gambit to unlock New Game+ in brackets of three to set your own difficulty, and endure the struggle all over again.

Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    924 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het is al een wat oudere release (2018) maar zag dat hij nu ook beschikbaar is op Game pass en deed mij qua look erg denken aan Salt and sanctuary. Dit weekend even testen

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1304 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Op Steam geven veel mensen aan dat de game aanvoelt alsof hij in Early Access is blijven hangen.
    Probleem binnen dit genre is sowieso dat er zoveel van dit soort titels uitgekomen zijn in een relatief korte tijd, dat ik geen idee meer heb wat ik wel en niet zou moeten spelen.

Mentioned
    924 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Op Steam geven veel mensen aan dat de game aanvoelt alsof hij in Early Access is blijven hangen.
    Probleem binnen dit genre is sowieso dat er zoveel van dit soort titels uitgekomen zijn in een relatief korte tijd, dat ik geen idee meer heb wat ik wel en niet zou moeten spelen.
    Daarom prima titel om even te testen zonder extra kosten

Mentioned
    1304 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Daarom prima titel om even te testen zonder extra kosten
    Zeker.

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Was hier niet al een topic over?

Game leek me bij release ontzettend interessant maar reviews vielen vies tegen.

Mentioned
    1304 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by marco91 View Post
    Was hier niet al een topic over?
    Dat bedoel ik:

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Probleem binnen dit genre is sowieso dat er zoveel van dit soort titels uitgekomen zijn in een relatief korte tijd

Zo te zien niet trouwens.

Monster Hunter Arteroot's Avatar
    Mentioned
    314 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb de game destijds op release gekocht. Er valt genoeg op aan te merken. Het is geen slechte game, maar sommige elementen zijn simpelweg niet goed uitgewerkt.

Hierdoor kom je soms keihard vast te zitten en moet keihard grinden of een OP build pakken.

Ik was er na een tijdje wel klaar mee.
    PS4 - PS Vita - 2DS - Switch - PC
    https://psnprofiles.com/Arteroot-NL

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Deze game stond ooit heel hoog op mijn wishlist. Een 2D Dark Souls meets Shadow of the Colossus, logisch toch?

Toen de game uitkwam bleek echter de gameplay weinig om het lijf te hebben en het spel erg kort te zijn. Daarom weer snel van de radar verdwenen.

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    182 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lijkt op Blasphemous, maar dan iets betere combat, maar minder goede sfeer/artwork?
    Was ook een dikke prima game, maar helaas niet zo goed als 't had kunnen zijn.