User Tag List

Results 1 to 21 of 21

Thread: [Multi] Dragon Age: Dreadwolf

High-Octane
    Mentioned
    170 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

[Multi] Dragon Age: Dreadwolf

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Eeeeeeeeen niets.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    839 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Ja precies. Laat dan niks zien. Want na 2 jaar nog een slappe teaser.... Tja.

Anyway fingers crossed want ik wil graag weer een leuke DA game.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    271 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben benieuwd naar de opzet. Maar zoals je @Tonne terecht aangaf, it better be gud. Anders heb ik geen high hopes voor de nieuwe ME. Dan krijg je 't zelfde als wat er met Andromeda gebeurde.
    'Toast'

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1595 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Illuv View Post
    Eeeeeeeeen niets.
    Nog een keer niets inderdaad. Doe dan net als Elden Ring en zeg....niets.

Grootste mysterie van dit forum trouwens deze thread, samen met S.T.A.L.K.E.R.2: ik weet zeker dat ik hiervoor ooit een OP aangemaakt heb....maar onmogelijk terug te vinden.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    919 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Nog een keer niets inderdaad. Doe dan net als Elden Ring en zeg....niets.

Grootste mysterie van dit forum trouwens deze thread, samen met S.T.A.L.K.E.R.2: ik weet zeker dat ik hiervoor ooit een OP aangemaakt heb....maar onmogelijk terug te vinden.
    Daar hoor je ook helemaal niks meer over he.. zal nog wel een paar jaar verwijderd zijn van concreetheid.

@OP Dragon Age heeft mij nooit gegrepen, de hype in aanloop naar het (underwhelming) eerste deel was insane destijds, vergelijkbaar met Cyberpunk nu. Evenals de haat en teleurstelling bij het bachelijke tweede deel. Deel 3 was simpelweg niet af, een halve uitermate forgetable ervaring.

Dus ik voel weinig voor een nieuw deel. Als er 1 franchise will bol staat van misplaatste verwachting en creatieve uitholling is het DA wel.
    Last edited by RPGer; 12th December 2020 at 10:50.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    734 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Daar hoor je ook helemaal niks meer over he.. zal nog wel een paar jaar verwijderd zijn van concreetheid.

@OP Dragon Age heeft mij nooit gegrepen, de hype in aanloop naar het (underwhelming) eerste deel was insane destijds, vergelijkbaar met Cyberpunk nu. Evenals de haat en teleurstelling bij het bachelijke tweede deel. Deel 3 was simpelweg niet af, een halve uitermate forgetable ervaring.

Dus ik voel weinig voor een nieuw deel. Als er 1 franchise will bol staat van misplaatste verwachting en creatieve uitholling is het DA wel.
    Ik vond de eerste Dragon Age echt top, het was geen Baldur's Gate 2 natuurlijk maar ik heb me destijds echt super goed vermaakt met de game. Geen idee hoe het bij de hardcore pc rpgers viel (pun intended) maar de recensies waren ook super.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    191 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Seconded, waarbij ik (benefit of hindsight) Origins beschouw (eerste ME zie ik net zo) als een game en setting waarop gebouwd had kunnen worden...als BioWare daarvoor de benodigde skillz / will / means etc. had gehad. Which they did not.

Soms vraag ik me ook af wie de mythische Dragon Age fans zijn. De eerste game kon je nog zien als een promise (ME I ook), maar 2 veroorzaakte een shitstorm en 3 werd vrij snel vergeten. Maar ja, Internet zat tot voor kort ook vol met fans van een game die nog niet uit was (* Cyber * kuch * punk * kuch * )

Maar even ter herinnering: heeft iemand hier meegekregen dat de twee kopstukken van BioWare vlak voor deze video's zijn vertrokken?

Klik voor full size.
    Klik voor full size.
    Last edited by Das Tentakel; 12th December 2020 at 11:54.
    'Der Sumpf hat immer recht'

Mentioned
    919 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Ik vond de eerste Dragon Age echt top, het was geen Baldur's Gate 2 natuurlijk maar ik heb me destijds echt super goed vermaakt met de game. Geen idee hoe het bij de hardcore pc rpgers viel (pun intended) maar de recensies waren ook super.
    Mwa het was met name een gewoon ok RPG. Je moet ook even in de tijdgeest zien dat na BG2 Bioware een andere richting op ging. Vergeet niet dat naar KOTOR, ondanks de legendarische status die het nu heeft, destijds helemaal niet zo positief naar gekeken werd vanuit een RPG liefhebber perspectief (dumbed down), daarna volgde het vreemde Jade Empire, de meer shooter achtige Mass Effect en leek Bioware een pad op te gaan waarin de meer intelligente, strategische games met eindeloze character build experimenten ten einde waren en er meer platte Blockbusters leken te komen. Toen Dragon Age werd aangekondigd (met een eerste plaatje in de PC Gamer) werd de grand return to top down/strategic RPG beloofd door Bioware in een geheel nieuwe, zelf bedachte met name volwassen, duistere fantasy franchise.

Het spel werd eindeloos uitgesteld, leek even volledig te zijn verdwenen van hun development cycle gedurende de EA overname en werd redelijk onverwachts toch nog uitgebracht (ongetwijfeld het eindresultaat van heel veel interne politiek en geruzie). Het bleek een aardige combinatie te zijn van de meer 3rd person games die het bedrijf had uitgebracht en top down perspectief wat so so werkte. Verder speelde het vooral als een wat lichtere Baldur's Gate, spells en skills hadden wat andere namen, maar het kwam allemaal een beetje op hetzelfde neer. Het verhaal en de wereld was echter vrij standard fantasy tropes met weinig originele ideeën, de beloofde duistere fantasy wereld bleef grotendeels uit. Het was meteen de laatste game in zijn soort van Bioware wat wel aangaf dat het de laatste adem betrof. Daarna zag je dat Bioware eigenlijk geen idee meer had wat ze aan moesten met de franchise en trokken ze het maar op de rails die inmiddels al lag: 3rd person actiespellen met veel gelul erin.
    Last edited by RPGer; 12th December 2020 at 11:49.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Leeftijd van de liefhebbers speelt ook een belangrijke rol denk ik. Vergeet ook niet dat Baldur's Gate door de 'echte' RPG puristen ook afgemaakt werd in 1995, ondanks de critical acclaim. Een realtime (with pause) RPG terwijl al de grote namen van weleer (Pool of Radiance, Wizardry, Might & Magic, etc) nog turn-based waren, dat was even slikken voor de oude generatie. Ik had hetzelfde als @RPGer en @Das Tentakel met Origins, maar ongetwijfeld dat dit voor mensen die iets later in het genre terecht zijn gekomen anders ligt.

De moeilijke development-tijd zoals hierboven staat heeft daarentegen ook niet geholpen, net zo min als het reduceren van complexiteit op bijna alle fronten tov voorgaande games. Het is een beetje zoals Morrowind --> Oblivion, allebei door de pers geweldig ontvangen, maar met terugwerkende kracht hebben veel liefhebbers toch een wat zure smaak vanwege het weghalen van veel combat en quest gerelateerde complexiteit.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Mentioned
    191 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wat ik mij herinner, is dat de PC versie blijkbaar veel slechter verkocht dan de consoleversies...hoewel vergelijkende recensies aangaven dat de console versie in vergelijking bagger liep en qua graphics vies tegenviel. Vond ik destijds nogal vreemd.

Ah, een review van DAO (leider auf Deutsch): Test: Dragon Age Origins

Opvallend: de recensent (Jörg Luibl) geeft bijna identieke scores als aan Cyberpunk. Ik zou bijna zeggen dat dit zijn default is voor 'troubled but worthy' RPG's.

Wenn man heutzutage "Der Herr der Ringe" in der Originalausgabe liest, muss man tapfer sein: Die Sprache wirkt gerade auf den ersten Seiten spröde, der Einstieg ist alles andere als spannend und wer über das Auenland hinaus kommen will, braucht viel Geduld. Dragon Age wirkt auf den ersten Blick genau so veraltet wie diese ferne Literatur - man wandert durch relativ kleine Gebiete, vermisst schöne Landschaften und erlebt angestaubte Inkonsequenzen im Figurenverhalten.
    Und vor allem auf den Konsolen serviert BioWare hinsichtlich der Technik und Steuerung keine optimale 1:1-Umsetzung - da war viel mehr drin. An dieser Stelle hätte kein gewöhnliches Spiel überhaupt die Chance auf einen Award. Aber wer sich vom äußeren Schein trügen lässt, wird ein ungewöhnliches Spiel verpassen.

Dragon Age ist ein Spätzünder, der mit der Öffnung der Weltkarte das erste Kribbeln auslöst, mit den Beziehungen unter den Gefährten das erste innovative Zeichen setzt und mit seinen gnadenlosen Konsequenzen ohne christliche Gut-Böse-Moral schließlich Jubel aufbrausen lässt. Freut euch auf ein erwachsenes Abenteuer mit skurrilen Gefährten, taktischen Kämpfen, offener Queststruktur, politischen Intrigen und tödlichem Verrat. Nach dem Einstieg beginnt eine Lunte zu glimmen, die tatsächlich das Feuer alter Rollenspielzeiten und damit den Geist von Baldur's Gate weckt. Und BioWare befriedigt nicht nur nostalgische Party- oder blutige Kampf-Gelüste.

Man demonstriert, wozu Spiele erzählerisch in der Lage sind, wenn man talentierte Autoren engagiert und vor allem die Dramaturgie ernst nimmt: Ich habe selten so gute Dialoge und markante Charaktere erlebt. Ich habe selten so lange mit meinen Entscheidungen gehadert. Ich habe mich dabei ertappt, wie ich spät in der Nacht gegrübelt, den Alltag und die Zeit vergessen hatte. Und das ist angesichts der 08/15-Kloppmistflut eine enorme Leistung.
    Dragon Age II en Dragon Age Inquisition kwamen er minder genadig van af...

Quote Originally Posted by Illuv View Post
    Leeftijd van de liefhebbers speelt ook een belangrijke rol denk ik. Vergeet ook niet dat Baldur's Gate door de 'echte' RPG puristen ook afgemaakt werd in 1995, ondanks de critical acclaim. Een realtime (with pause) RPG terwijl al de grote namen van weleer (Pool of Radiance, Wizardry, Might & Magic, etc) nog turn-based waren, dat was even slikken voor de oude generatie. Ik had hetzelfde als @RPGer en @Das Tentakel met Origins, maar ongetwijfeld dat dit voor mensen die iets later in het genre terecht zijn gekomen anders ligt.

De moeilijke development-tijd zoals hierboven staat heeft daarentegen ook niet geholpen, net zo min als het reduceren van complexiteit op bijna alle fronten tov voorgaande games. Het is een beetje zoals Morrowind --> Oblivion, allebei door de pers geweldig ontvangen, maar met terugwerkende kracht hebben veel liefhebbers toch een wat zure smaak vanwege het weghalen van veel combat en quest gerelateerde complexiteit.
    Nog niet eens zozeer leeftijd, als wel ervaring met RPG's (waarbij het ook uitmaakt of je goed bekend bent met pen & paper RPG's en de materie an sich - SF, Fantasy of een bepaalde historische periode/locatie of mythologie). Ik heb destijds aan de zoon van een goede vriend Oblivion gegeven, een game die ik meer als technische prestatie dan als open world RPG waardeerde. Hij en zijn pa kenden dit soort games niet en ze waren er dol op, gingen later op mijn advies voor de PC Skyrim kopen, een nieuwe GPU aanschaffen en aan het modden...

Ik vind Skyrim tof hoor, maar betreur de versimpeling op bepaalde vlakken. Ik hoop dan ook dat de volgende Bethesda games niet verder de route toegankelijker = simpeler blijven volgen.
    Last edited by Das Tentakel; 12th December 2020 at 12:12.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    734 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mwa het was met name een gewoon ok RPG. Je moet ook even in de tijdgeest zien dat na BG2 Bioware een andere richting op ging. Vergeet niet dat naar KOTOR, ondanks de legendarische status die het nu heeft, destijds helemaal niet zo positief naar gekeken werd vanuit een RPG liefhebber perspectief (dumbed down), daarna volgde het vreemde Jade Empire, de meer shooter achtige Mass Effect en leek Bioware een pad op te gaan waarin de meer intelligente, strategische games met eindeloze character build experimenten ten einde waren en er meer platte Blockbusters leken te komen. Toen Dragon Age werd aangekondigd (met een eerste plaatje in de PC Gamer) werd de grand return to top down/strategic RPG beloofd door Bioware in een geheel nieuwe, zelf bedachte met name volwassen, duistere fantasy franchise.

Het spel werd eindeloos uitgesteld, leek even volledig te zijn verdwenen van hun development cycle gedurende de EA overname en werd redelijk onverwachts toch nog uitgebracht (ongetwijfeld het eindresultaat van heel veel interne politiek en geruzie). Het bleek een aardige combinatie te zijn van de meer 3rd person games die het bedrijf had uitgebracht en top down perspectief wat so so werkte. Verder speelde het vooral als een wat lichtere Baldur's Gate, spells en skills hadden wat andere namen, maar het kwam allemaal een beetje op hetzelfde neer. Het verhaal en de wereld was echter vrij standard fantasy tropes met weinig originele ideeën, de beloofde duistere fantasy wereld bleef grotendeels uit. Het was meteen de laatste game in zijn soort van Bioware wat wel aangaf dat het de laatste adem betrof. Daarna zag je dat Bioware eigenlijk geen idee meer had wat ze aan moesten met de franchise en trokken ze het maar op de rails die inmiddels al lag: 3rd person actiespellen met veel gelul erin.
    Daar heb je wel een goed punt inderdaad. Puur op gameplay is alles van Bioware vanaf Kotor wat eenvoudiger qua gameplay maar rond die tijd was DA wel een beetje een verademing omdat er niet veel rpg's zoals die game uitkwamen. Wat betreft de wereld en het verhaal kan ik het deels met je vinden. Sure, het was allemaal niet origineel maar vooral de interactie met je partymembers en de uitgediepte persoonlijkheden gaf de game toch wel weer dat beetje extra. Dat hadden we niet meer zo gezien sinds Planescape (wat natuurlijk wel vele malen beter is op dit vlak). Dat is eigenlijk ook wel een beetje wat me naar alle modernere Bioware games trekt, en waarom ik Mass Effect 2 bijvoorbeeld ondanks de relatief simpele gameplay gewoon een ijzersterke game vind. Over de hele lijn is het in alle DA delen bijna een beetje soapy, maar ik kan me goed vermaken met de games. Al moet ik Inquisition nog steeds een keer uitspelen..

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    734 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post
    Vond ik destijds nogal vreemd
    Ja? Kotor, Jade Empire en Mass Effect waren enorm populair op consoles en een "nieuwe" Bioware game was destijds genoeg om verkopen te genereren. Wellicht heeft het omgekeerd gewerkt door de teleurstelling vanuit pc gamers die console ports kregen van die games (of niet en later in het geval van Jade Empire) en terughoudend waren omwille van de kwaliteit die eerder en nu ergens anders wel te vinden was op hun platform.

Mentioned
    191 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja? Kotor, Jade Empire en Mass Effect waren enorm populair op consoles en een "nieuwe" Bioware game was destijds genoeg om verkopen te genereren. Wellicht heeft het omgekeerd gewerkt door de teleurstelling vanuit pc gamers die console ports kregen van die games (of niet en later in het geval van Jade Empire) en terughoudend waren omwille van de kwaliteit die eerder en nu ergens anders wel te vinden was op hun platform.
    Had daar niks mee te maken, dat soort geluiden hoorde je echt niet. Het was meer dat de game op console er echt slecht uitzag vergeleken met PC en minder lekker liep qua controls. Heel veel reviews wezen daar op. Dus dat de game slecht verkocht op PC was echt vreemd want het PC Herrenvolk had de objectief betere versie.
    Ik heb er zelf ook geen verklaring voor, ik kocht en speelde de game tenslotte op PC. Enige waar ik 1-2-3 zo aan kan denken is dat de PC graphics naar toenmalige PC maatstaven tamelijk armzalig waren en ook niet geholpen werden door een behoorlijk pover visueel ontwerp. De @Michiel1986 's van deze wereld zullen er niet warm voor zijn gelopen lijkt mij zo...maar then again, we zijn niet allemaal zo...

Edit: Ah, a propos verkoopaantallen van DA:O, volgens VG Chartz (discutabel qua betrouwbaarheid, maar wel bruikbaar voor een vergelijking) zijn er in de eerste 10 weken na release ruim 4 miljoen exemplaren op PS3 en Xbox 360 verkocht versus 500.000 op PC. However: dit zijn voor PC alleen de Europese sales en digital sales waren toen al een respectabele proportie van PC sales. Mijn persoonlijke inschatting dat de console sales eerder twee keer en niet acht keer die van de PC sales zijn geweest. Nochtans opvallend voor een tactische RPG die primair voor PC is ontwikkeld, maar hier spelen de eerdere BioWare console releases misschien een belangrijke rol in de zin dat ze een 'BioWare fanbase' op console hebben opgebouwd met KotOR en Jade Empire.
    Last edited by Das Tentakel; 12th December 2020 at 13:20.

Mentioned
    1595 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Dragon Age 4 locations confirmed
    Fade in.

BioWare's fourth big Dragon Age game will be mainly set in Tevinter, an as-yet-unvisited land within the franchise's world of Thedas.

That's according to the studio's hulking BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development book, which I picked up over the weekend.

For fans of the Dragon Age series, this confirmation will come as little surprise. The location was set up in the final scene of Dragon Age Inquisition's excellent Trespasser expansion - although this was over six years ago now, and many other plans for the future of the series have changed in the interim.

But while the plan to visit Tevinter was expected, more concept art within the book suggests the next Dragon Age will include other fresh lands as well.

Artwork of a glittering city surrounded by water almost certainly shows Antiva City, the capital of Antiva, an area which borders Tevinter to the east. Concept art for an Antivan Crow is also shown; a theatrical assassin "celebrated for their mastery of stylish slaying" who wears an elaborate mask, wields a glowing sword, and has several actual crow sidekicks.

There's also an image of the skeletal Mourn Watch, who "guard Thedas from occult threats" and hang out in a Necropolis. While this location isn't further identified, necropolises are used in Nevarra, another area of Thedas, whose citizens are known for mummifying their dead. Nevarra borders Tevinter to the south.

Other images show The Lords of Fortune, a treasure hunters' guild based in various places but founded in Rivain (to the northeast of Tevinter), and The Deep Roads, the dwarven tunnels which span all of Thedas.

In the years since Inquisition's release, the upcoming Dragon Age 4 (which may wind up just being titled "Dragon Age" again) has gone through a couple of reboots, while key staff connected to the project have changed behind the scenes.

Indeed, the BioWare book is already out of date as it lists long-time Dragon Age contributor Mark Darrah still as executive producer. Darrah and BioWare studio boss Casey Hudson both left in December last year, with leadership of the next Dragon Age game now in the hands of Blizzard and Anthem veteran Christian Dailey.

But, as it stands now, the project looks to be back focused on a big single-player RPG filled with familiar and fan-favourite faces to continue the ongoing narrative threads of the series so far.

A trailer released at the Game Awards last year was narrated by Dragon Age 2 sidekick Varric, while concept art for the game released at Gamescom 2020 appears to show other returning faces like Isabella and Tevinter native Dorian. And, of course, the much loved/hated egg/villian Solas/The Dread Wolf continues to loom large.

BioWare has never put a release date on Dragon Age 4, though EA has previously suggested it won't arrive until after April 2022. Look forward to visiting Tevinter and some of its neighbouring lands then.
    bron

Mentioned
    191 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Je kunt een DA4 concept art gallery hier vinden: DA4 concept art

Not feeling it, maar ja, I never really felt it als het gaat om de 'look' van DA. Ik zie wel dat ze Russische uienkoepels verticaal hebben uitgerekt voor de vele torens...

Tevinter wordt geacht een soort fantasy Byzantium te zijn, maar dan kijk ik naar wat Studio Ghibli met Byzantijnse inspiratie heeft gedaan in Tales from Earthsea

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

en wat meer recente historische reconstructies van het e.e.a. en dan denk ik echt 'fuck off' richting DA4. Na ja, misschien dat een of andere studio achter het voormalige IJzeren Gordijn ons een keer gaat verblijden

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Bepaalde (selecte) Japanse studio's mogen wat mij betreft ook wel een poging wagen

Mentioned
    1595 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Last edited by Like-a-Bunny; 6th February 2023 at 07:51.

Mentioned
    839 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik blijf hopen voor het beste. al zou ik het niet moeten doen.
    Het is nog steeds een comfort game serie voor mij.
    - Frank Murphy

Mentioned
    919 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Lol

Mentioned
    839 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Een goed gesprek over de ontwikkelingen van DA4
    - Frank Murphy

Mentioned
    191 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post

Een goed gesprek over de ontwikkelingen van DA4
    Yup. Net als hun blijf ik erg lauw wat betreft deze game. Ach, wie weet, misschien wordt het een aangename verrassing. Kziewelwatutwordt & zo