User Tag List

Results 1 to 4 of 4

Thread: De Rapid Reviews (GB/GBA/DS/3DS/PSP/PSVITA)

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

De Rapid Reviews (GB/GBA/DS/3DS/PSP/PSVITA)

De Rapid Reviews (GB/GBA/DS/3DS/PSP/PSVITA)

Beste threadbezoekers,

Hier zal ik reviews posten van games van de bovengenoemde handhelds. Verwacht geen literaire hoogstandjes, maar meer mijn mening over bepaalde handheld games.

Lijst van reviews:
    - Chasm (Vita)

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Chasm (played on Vita)

Gameplay – Metroidvania game met als gimmick dat het random generated lvls zijn. De game deed mij erg denken aan Castlevania. Erg vermakelijk als je ervan houdt en goed uitgewerkt en lekker simpel.

De generated levels hebben een hoge waarde herspeelbaarheid, maar ook een ontzettende nadeel. Metroidvania games hebben vaak een groot en goed uitgewerkt level/wereld, dit is een normaliter must vanwege de soms grote mate van backtracking. Chasm heeft door zijn random generated levels in dat opzicht geen hoge kwaliteit levels. Gelukkig weten zij door de werelden kleiner te maken en veel portalen te verspreiden naar andere werelden en uithoeken van levels, dit behoorlijk aangenamer te maken. Tijdens het backtracken ontkom je niet aan de talloze vijanden onderweg.

De vijanden zijn erg divers en hebben verschillende aanvalspatronen. Deze pak je aan met een variatie aan wapens en spells. De wapens, spells en uitrusting verkrijg je door vijanden te verslaan, kisten te openen en in een lokale dorp ze aan te schaffen. Naarmate je verder komt in de game breiden ook de kooplui hun waar.

Een bonus van al dat gehak is dat je naast de loot ook experience points krijgt en daarmee ook je personage sterker kan maken. Niks is leuker in een game dan je karakter steeds sterker te zien worden en vijanden waar je voorheen moeite mee had, in één klap kapot te maken met je nieuw zwaard en strenght.

Bossbattles zijn uitdagend zonder oneerlijk te zijn. De aanvalspatronen leren is een must. De designs zijn prima en je kijkt er ook naar uit om zo'n bossbattle aan te gaan.

Graphics – 16 bit 2D sprites in overvloed. Game heeft variatie in de thema’s van de werelden en ook de vijanden zijn leuk en aardig gedetailleerd zonder z'n chame kwijt te raken.. Niets op aan te merken.

Geluid – Geluid is minimaal te noemen. Geen opvallende tracks of geluidseffecten helaas, maar voor mij zeker geen reden om de game te laten staan.

Conclusie – Een game die nergens tekort schiet voor mij. De minpunt van minder leuke leveldesign wordt op handige wijze verholpen. De game is een Metroidvania game voor de beginners of mensen die gewoon even snel een rondje willen doen.

Beoordeling: 7,8 / 10
    Last edited by TicTac; 31st July 2021 at 21:07.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    420 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Kijk, dit soort threads wordt ik blij van!
    Keep em coming.

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Kijk, dit soort threads wordt ik blij van!
    Keep em coming.
    Blij dat het bevalt Binnenkort weer een andere

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    784 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Vita liefde!
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy